"Onun burada olması önemli."

Çeviri:It is important that he is here.

4 yıl önce

14 Yorum


disa77
disa77

Konuyla ilgisi yok ama bu 'lingot'lar ne işe yarıyor acaba

1 yıl önce

sonterekeme
sonterekeme

Hiç bir şeye yaradığı yok eften püften şey işte

1 yıl önce

altugcyhn

"he is here that It is important" diyebilir miyiz? yani cümleyi türkçe gibi düşünüp tam tersten yazabilir miyiz?

4 yıl önce

omercito
omercito

"Onun önemli olması o burada." gibi mantık dışı bir anlam ile karşılaşıyoruz böyle bir cümle olursa.

Örnekteki kalıp ve benzer kalıplar İngilizce'de sıkça kullanılır:

It is important that .... - ... olması önemlidir.

It is needed that ... - ... olması gereklidir.

It is necessary that ... - ... olması gereklidir.

(Olması yerine farklı eylemler kullanılacak olabilir). Burada önemli olan, noktalı kısmı bir cümle ile tamamlamanız gerektiğidir.

It is important that Ali accept. - Ali'nin kabul etmesi önemlidir.

(Ek bilgi: Burada accepts yerine accept kullanmamız gerekiyor, çünkü bu durum "subjunctive" konusu ile ilgili)

Türkçe düşünüp tersine çevirirseniz, cümleyi tamamen bozmuş olursunuz.

4 yıl önce

GozdeYilmaz10

Neden her değil

3 yıl önce

cafer632133

Ona iait icin her onun yerine she gelir

1 yıl önce

Hseyin857738

That unutuluyor

1 yıl önce

bazda4
bazda4

it is important that it is here cevabınında kabul edilmesi gerekmez miydi neticede o cansızda olabilir

1 yıl önce

Richard82851

bence de öyle olmalı

1 yıl önce

PnarSunaAk

it is important taht he is here cevabı da doğru olmalı

1 yıl önce

Aleyna891091

is koymadım diye yanlış sayıldı

10 ay önce

KADRELK

"have to" kalibini kullanabilir miyiz?

2 yıl önce

ozzymaner

Its important he is here

2 yıl önce

Ormanayiva

it is important that he is here

2 ay önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.