Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Ben geceleri yanardağa bakmayı severim."

Çeviri:I like to see the volcano at night.

4 yıl önce

8 Yorum


emirsayar

Peki acaba "geceleri"yi nights değil de night şeklinde çevirmemizin temel nedeni nedir ?

4 yıl önce

omercito
omercito

Burada "geceleri"nden kasıt "gece olduğunda", "hava karardığında", "karanlıkta".

Bununla birlikte şu linkteki yorumumu incelerseniz, hem "night" hem de bazı diğer zaman ifadeleri ile ilgili sorularınıza cevap bulabilmiş olursunuz diye düşünüyorum: https://www.duolingo.com/comment/3542146

4 yıl önce

Esenkaya20

"like" dan sonra gelen fiil "to" alamaz "ing alır" diye öğrenmiştim yanlış mı? Örnek: like looking veya like waching

4 yıl önce

omercito
omercito

Genel olarak ikisinin kullanımı da doğru. Fakat aralarında küçük bir fark var:

Like + verb-ing: Bir şeyin, ondan ciddi anlamda hoşlanılarak, haz alınarak sevildiğini belirtir.

"I like going to the cinema." (Sinemaya gitmekten hoşlanıyorum.)

Like + to + verb: Bir şeyin, ondan hoşlanılmadan da sevilebiliyor olduğunu ifade eder. Yani o eylem, onun yapılması mantıklı, işe yarar veya uygun olduğu için seviliyor olabilir.

"I like to go to the dentist." (Dişçiye gitmekten ciddi anlamda haz almıyor veya hoşlanmıyor olabilirim; fakat dişlerimin sağlığını da önemsiyorum. Dişlerimin sağlığı için olması gereken durum bu. Dolayısıyla dişçiye gitmeyi seviyorum.)

--

Yukarıdaki örnek açısından daha doğru olan cümle ise "like seeing" ile oluşturulandır.

4 yıl önce

receptoklu

see görmek watch seyretmek/izlemek .. neden i like to watch the volcano yanlış ? i confused gercekten

3 yıl önce

Zeynep338267

Ben look yaptim yanlis kabul etti bence en doğrusu bu çünkü bakmak demiş

1 yıl önce

kebapali

evet haklı yıllarca see görmek.. look bakmak olarak öğrendik...görmek anliktir...gece boyunca yapılacak eylem looking dir....yanlış mı biliyorum...hayırsever bir bilen aciklasin lütfen

3 yıl önce

Zeynep338267

Ben de look yaptim ve dediginiz dogru izlemek uzun sureli see ise kısa ama neden olmadi. Anlamadim

1 yıl önce