1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "I wish he were on our team."

"I wish he were on our team."

Çeviri:Keşke o bizim takımımızda olsaydı.

March 31, 2014

15 Yorum


brtgtrn

neden was değil de were kullanılmış ?


omercito

Hoşnutsuzluk bildiren/Gerçek olmayan/Gerçekleşmesi mümkün olmayan durumlarda were kullanıyoruz.

Akılda kalıcı örnekler:

  • If I were you = Eğer sen olsaydım (Yerinde olsam/olsaydım)
  • I wish I were you = Keşke sen olsaydım (Keşke senin yerinde olsam/olsaydım)

Günlük kullanımda "was" şekli ile de duyabilirsiniz; fakat doğru olanı "were" olarak kullanılmasıdır.


brtgtrn

Teşekkürler.


cevatim

Bizim takimimizda= Bizim takimda


hsumer

"O keşke bizim takimda olsaydi." deyince nasil kabul edilmez, anlayamiyorum!


Esenkaya20

Fiili 1. halde kullanmışsnız çeviride "dilerdim" demişsniz. çeviri "onun bizim takımda olmasını dilerim" olmalı yada wished ile kullanılmalıydı


omercito

"Keşke" anlamı ile kullanılan "wish" cümlesinin, içinde bulunduğumuz zamana yönelik olması için past simple, geçmişe yönelik olması için ise past perfect ile kullanılması gerekir. Doğrusu örnekteki gibidir.


omercito

Yani değişiklik "wish"te değil, "wish (that)" yapısından sonra gelen cümlede meydana gelir.


Esenkaya20

Evet wish sıradan bir fiil değilmiş :) onun için karıştırdım


Eh2t6

why do we use were...I think that we must use was


Yasemenhas

Ayni cumleyi yazdim


KerasusKon

Arkadaşlar kulübe katılabilirsiniz. Klüp kodu FADZ83


ipek899112

O keşke bizim takımımızda olsaydı diyince yanlış saydı halbuki aynı!!!

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.