1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Oğlan erkek kardeşe gidiyor."

"Oğlan erkek kardeşe gidiyor."

Çeviri:Der Junge geht zum Bruder.

September 8, 2017

16 Yorum


gulenzek

Bir de "Der Junge geht zu seinem Bruder" olmaz mı?


Marie_goforit

Evet, olur, bana daha iyi geliyor, ama bağlama bağlı.
De olur: ... zu ihrem Bruder.


alibektas34

"Oğlan, erkek kardeşine gidiyor." oluyor böyle.


RanaDilaKr

olmaz çünkü o zaman anlamı oğlan SENİN erkek kardeşine gidiyor olur burda olmasını istenem oğlan erkek kardeşe gidiyor


dlyingfutch

Gehen bir aksyion, neden dativ oldu burada?


alibektas34

Sanırım, iki durumlu Präposition'larda fiil aksiyon içeriyorsa Akkusativ, durum içeriyorsa Dativ kullanılmasını kastediyorsunuz. (Örnek: "Ich lege das Buch auf den Tisch." & "Das Buch liegt auf dem Tisch.") Bu Dativ kullanımının bir örneği. Ama buradaki durum bu değil.

Dativ nesnenin bir diğer kullanımı da; eğer cümle içerisindeki nesne fiilin alıcısı konumunda ise o zaman Dativ kullanılıyor. (Örnek: "Meine Mutter sagt mir alles." → "Ich schreibe deinem Freund einen Brief.")

Ben Alman değilim. Örneklerde ya da açıklamada bir hata olduğunu düşünüyorsanız lütfen beni düzeltin. Saygılarımla.


dlyingfutch

Süper, teşekkürler.


alibektas34

Rica ederim. :)


Marie_goforit

Dear dlyingfutch,
I deleted my comment as I think it's not so helpful and another user gave you a really helpful advise.
So I say again thank you for your friendly propsal for reading the book 'Saatleri Ayarlama Enstitüsü' which I will I look for.
Happy learning!


nisamnisam

Birisine giderken zu kullanılır, zu ise her zaman dativ aldığı icin böyle oldu


BerlinerTR

Zum=Zu dem. Der artikeli dativde dem'e dönüşür. Die artikeli ise der'e dönüşür. Zu der yani Zur olur. Zur schwester olur, zur mutter olur. Artikeli der olanlar ise zum bruder, zum vater, zum grossvater vb.

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.