Duolingo is the most popular way to learn languages in the world. Best of all, it's 100% free!

"The old newspaper is on the table."

Translation:De oude krant ligt op de tafel.

1 year ago

10 Comments


Shahram23967

Csn i say " de oude krant zit op de tafel?"

1 year ago

Dutchesse722
Dutchesse722

No, sorry, kranten zitten niet.

1 year ago

Simius
Simius
Mod

Actually, you can say: "de krant zit in de brievenbus" - The newspaper is in the mailbox.

For objects, "zitten" is used for things being inside other things, or (less commonly) attached to other things. That's not the case in this sentence, though.

1 year ago

Dutchesse722
Dutchesse722

Ja, je hebt gelijk, maar dat is een uitzondering. Meestal liggen kranten.

1 year ago

Shahram23967

Dank u.. Nederlands is niet eenvoudig. :)

1 year ago

Dutchesse722
Dutchesse722

Dat is het zeker niet! :)

1 year ago

Shahram23967

Denk jij dat Nederalnds gemakkelijk is?

1 year ago

Dutchesse722
Dutchesse722

Het is mijn moedertaal en ik leerde Nederlands spreken, lezen en schrijven toen ik jong was, dus het is niet zo moeilijk voor mij. Sommige mensen van wie de moedertaal Engels is, vinden Nederlands niet zo moeilijk omdat Nederlands en Engels allebei Germaanse talen zijn, dus er zijn overeenkomsten. Maar als jouw moedertaal Russisch is bijvoorbeeld, dan zal Nederlands niet zo makkelijk zijn, denk ik.

1 year ago

Shahram23967

In het algemeen, Nederland en engels gelijk zijn. Maar in Nederlands, er zijn verschillende artiklene (het, de; liggen zitten etc,,) dat engels heeft niet.

1 year ago

Dutchesse722
Dutchesse722

Ja, dat is waar, de lidwoorden en zitten/liggen/staan zijn niet makkelijk voor Engelstaligen.

1 year ago