Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Ben doktora görüneceğim."

Çeviri:I am going to see the doctor.

0
10 ay önce

5 Yorum


sezergrbz1

Ben doktora gorunecegim cumlesine : i am going to seen by a doctor yazdim. Ve yanlis kabul edip verdigi dogru cevap : i am goint to see the doctor oldu.

0
Cevap ver10 ay önce

Apostle_
Apostle_

Bu bir kalıp gibi bir şey. "see a doctor" = "doktora görünmek"

Bizler "doktora görünmek" derken onlar "bir doktoru görmek" diyorlar, anlam aynı. Ve bu kültürsel bir şey olduğundan deyimleşmiş ve bu yüzden "be seen by a doctor" haliyle tamamen yanlış oluyor. Ancak yine de senin cümlenin dilbilgisel eksiği var. Şöyle olmalıydı (her ne kadar verilen cümle için doğru kabul edilmeyecek olsa da): "I am going to be seen by a doctor."

2
Cevap ver10 ay önce

zeki340978

Burada "see" yerine "appear" daha iyi olmazmıydı ?

0
Cevap ver8 ay önce

Apostle_
Apostle_

Hayir. Buradaki see'in anlami bulusmak. Appear ise mesela birisinden kaciyorsun ve sen kacarken o kisi seni gordu iste o zaman gorunursun, yani appear olursun :) see fiilinin bu arada iki anlami vardir, birisi birisini veya bir seyi gozle gormek digeri ise bulusmak, gorusmek anlamindadir. ing halindeyse yani simdiki zaman yapisindaysa bulusmak gorusmek, genis zaman yapisindaysa ise gozle gormek anlamindadir. Yani kisaca buraya appear kesinlikle olmaz :) keske yorum yapmadan once 2 ay once tam da senin yorumunun bir ustune gonderdigim yorumu da bir okusaydin...

2
Cevap ver8 ay önce

MirzaSuzer

Doctor diyince anlamayacak the doctor diyince anlayacak yani

0
Cevap ver1 ay önce