1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "We deliver more units than t…

"We deliver more units than them."

Çeviri:Biz onlardan daha fazla birim teslim ederiz.

September 12, 2017

6 Yorum


emlcvk

''units'' çoğul olduğu halde ''birimler'' cevabını kabul etmiyor.

September 12, 2017

meteulku_

Çok doğal çünkü Türkçede yanlış bir ifade olurdu eğer kabul edilseydi. "Daha fazla"nın yanında çoğul yapmak Türkçe dilbilgisine göre bir hatadır. Örneğin şu cümle sana doğru geliyor mu?: "Bizim daha fazla elmalar yememiz lazım."

Hayır, doğrusu "Bizim daha fazla elma yememiz lazım." ("We need to eat more apples").

Böyle düşünmenin sebebi, bizler "daha fazla" (more) kelimesini Türkçede tekil kullanırken İngilizlerin/Amerikanların, İngilizcede çoğul kullanmalarıdır.

September 12, 2017

emlcvk

Açıklamanız için teşekkür ederim.

September 13, 2017

meteulku_

Rica ederim. :)

September 13, 2017

M.Furkan.ATLGN

Bu cümle ne anlatıyor şimdi. Ben anlamadım gerçekten. "Biz onlardan daha fazla birim teslim ederiz." ne demek yani..?

September 2, 2019

Esma122728

Ben de bunu merak ettim. Çok ilginç.

October 25, 2019
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.