"I put the table down again."

Translation:Ik zet de tafel weer neer.

1 year ago

6 Comments


Dutchesse722
Dutchesse722

Ik schreef "Ik heb de tafel weer neergelegd. Dat was fout. 'Put down' can ook neerleggen betekenen, en de Engelse zin ziet eruit alsof het in de verleden tijd is.

1 year ago

xMerrie
xMerrie
Mod

Maar je legt een tafel niet neer, je zet een tafel neer, want hij heeft poten. (De verleden tijd zal ik wel toevoegen!)

1 year ago

Dutchesse722
Dutchesse722

Een tafel met inklapbare poten kan neergelegd worden! https://i.pinimg.com/736x/34/87/4c/34874cd767b6aa3875dbc00b49f769a1--folding-furniture-furniture-legs.jpg. In ieder geval bedankt voor het toevoegen van de verleden tijd.

1 year ago

Wicketd
Wicketd
Mod

Tenzij je hem op zijn blad legt. Denk aan een verbouwing, bijvoorbeeld. :-)

1 year ago

xMerrie
xMerrie
Mod

Dan nog zou ik zeggen "op z'n kop zetten". :)

1 year ago

RuggeroRus

What does this mean? Are you setting up the table for your next guests? are you carrying a heavy table and asking to rest for the second time? are you putting the table back to the place where it originally was?

3 weeks ago
Learn Dutch in just 5 minutes a day. For free.