1. Forum
  2. >
  3. Topic: Czech
  4. >
  5. "Mléko máme rádi, a proto je …

"Mléko máme rádi, a proto je často pijeme."

Translation:We like milk, and so we drink it often.

September 14, 2017

11 Comments


dsarkarati

Would "it" meaning "milk" be translated as "ho" instead of "je"?


kacenka9

yes "ho" is accepted as one of the answers


Clive_Alive

Yes, my Czech wife says "ho" is correct and "je" is unnatural.


VladaFu

"je" may sound unnatural in everyday speach, but it is perfectly standard, if somewhat formal.


Nico44415

I think I missed notes somewhere how does je mean it?


ion1122

See the "Tips and Notes" for the section on Personal Pronouns. The accusative of "ono" (not after a preposition) can be ho, je, or jej. Moreover, "to" is often used as a substitute.


Penny853152

dovoluji si upozornit na chybu v české větě: mléko je zde v jednotném čísle (existuje i množné číslo = ta mléka - např. kravská, kozí, ovčí, "sójové"....), a proto zde lze použít tvary zájmena "jej" nebo "ho", nikoliv "je". "Je" odpovídá 4.pádu množného čísla oni, ony, ona......https://www.pravidla.cz/hledej/?qr=on


VladaFu

Nedoporučuju používat pravidla.cz, není jasné, kdo to provozuje a jakou má jazykovu erudici.

Naše věta je zcela v pořádku. http://prirucka.ujc.cas.cz/?id=ono


Penny853152

Hmm… máte pravdu, je to tam uvedeno a vypadá to, že se pravidla vyvíjejí (změkčují - tedy přizpůsobují "širokým" nářečím) rychleji, než to stačím sledovat. Tvar "ho" se používá ve 4.pádu k "ono" napříč celou ČR, proto navrhuji studentům ČJ zbytečně nemotat hlavy a změnit hlavní překlad. . Děkuji


loudastepan

Tak tuhle větu by asi těžko někdo řekl. Když už tak - jej nebo ho často pijeme.


VladaFu

Tento kurz neučí pouze mluvenou češtinu.

Learn Czech in just 5 minutes a day. For free.