1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "I have wanted to do it."

"I have wanted to do it."

Fordítás:Azt akartam csinálni.

April 1, 2014

18 hozzászólás


Adrienn912857

Valaki tudna nekem segíteni abban, hogy mi a különbség a befejezett jelen és a múlt között? Valamint a befejezett idők alakját le tudná valaki írni (pl. Befejezett jelen: Személyes névmás + have + múltidő 2.alakja :nem biztos, hogy így van, csak példaként írtam, hogy mire gondolok) Előre is nagyon megköszönöm!


olmik

A Google play-ből töltsd le az "Angol nyelvtan" - t, abban minden részletesen benne van.


Kinga48

az 'Ezt akartam megtenni' is helyes fordítás lenne.


happydaddy62

A "have" nélkül is ugyan azt jelenti. Minek a have ? Köszi a segítséget......


kgyt

Másik igeidő lesz have nélkül.

  • Az „I wanted to do it.” jelentése körülírva: „Valamikor régen azt akartam csinálni.” – simple past
  • Az „I have wanted to do it.” meg: „Azt akartam csinálni (épp most).” – present perfect

Sőt, ilyenek is vannak:

  • „I have been wanting to do it.” – present perfect continuous
  • „I was wanting to do it.” – past continuous (imperfect / past progressive)
  • „I had wanted to do it.” – past perfect (pluperfect)
  • „I had been wanting to do it.” – past perfect continuous (perfect continuous)

margitsumser

Nagyon szépen köszönöm a precíz magyarázatot kgyt . Az én jelenlegi szintemhez az első kettő is már kimerítő magyarázat . A többin még csak csodálkozni tudok. Rögtön bemásoltam a "kisokosomba". :-))


kgyt

Szívesen! Amúgy Amerikában vannak vidékek, ahol nem ismernek mondjuk öt igeidőt összesen… ;-)

Magyarországon a sulik jelentős része 12 igeidőt tanít, míg a választékos angol nyelvhasználó ennél többet ismer…

Múlt

  • simple past
  • present perfect (perfect) – ezt jelennek is tekinthetjük!
  • present perfect continuous
  • past continuous (imperfect / past progressive)
  • past perfect (pluperfect)
  • past perfect continuous (perfect continuous)

Jelen

  • simple present
  • present continuous

Feltételes jelen

  • present conditional (conditional)
  • present continuous conditional
  • conditional perfect
  • conditional perfect continuous

Jövő

  • simple future
  • future perfect
  • future perfect continuous (future imperfect)
  • future continuous
  • immediate future (going to f.)

jokutine

Meg akartam azt csinálni miért nem jó?


Harga

Nem rossz, de Duo megoldása egyszerűbb, itt azt tanítja, érdemes megjegyezni.


jokutine

Még egyszer ugyanazt kérdezem.


B.Adri2

Akartam, hogy azt csináljuk. Miért nem jó?


Harga

Angolul valahogy így lenne: "I wanted us to do it."


WeiszBalzs

A megakartam igekötős ige tát egyben van mert az igekötő az ige előtt áll, miért nem fogadta el?


Mrti99901

Mert az akartam szónak itt segédige szerepe van. Az igekötő a csinálni szóhoz tartozik ("megcsinálni akartam").


kgyt

Mint ahogyan az „El volt takarva” kifejezésben… Amikor egy ige és az igekötője közé egy szó kerül, akkor mindhárom szó önállóan áll magában.

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.