A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"I have wanted to do it."

Fordítás:Azt akartam csinálni.

0
4 éve

18 hozzászólás


Adrienn912857

Valaki tudna nekem segíteni abban, hogy mi a különbség a befejezett jelen és a múlt között? Valamint a befejezett idők alakját le tudná valaki írni (pl. Befejezett jelen: Személyes névmás + have + múltidő 2.alakja :nem biztos, hogy így van, csak példaként írtam, hogy mire gondolok) Előre is nagyon megköszönöm!

0
Válasz2 éve

olmik

A Google play-ből töltsd le az "Angol nyelvtan" - t, abban minden részletesen benne van.

1
Válasz2 éve

Adrienn912857

Köszönöm!

1
Válasz2 éve

Kinga48
Kinga48

az 'Ezt akartam megtenni' is helyes fordítás lenne.

0
Válasz1 éve

happydaddy62

A "have" nélkül is ugyan azt jelenti. Minek a have ? Köszi a segítséget......

0
Válasz7 hónapja

kgyt
kgyt

Másik igeidő lesz have nélkül.

  • Az „I wanted to do it.” jelentése körülírva: „Valamikor régen azt akartam csinálni.” – simple past
  • Az „I have wanted to do it.” meg: „Azt akartam csinálni (épp most).” – present perfect

Sőt, ilyenek is vannak:

  • „I have been wanting to do it.” – present perfect continuous
  • „I was wanting to do it.” – past continuous (imperfect / past progressive)
  • „I had wanted to do it.” – past perfect (pluperfect)
  • „I had been wanting to do it.” – past perfect continuous (perfect continuous)
1
Válasz7 hónapja

margitsumser

Nagyon szépen köszönöm a precíz magyarázatot kgyt . Az én jelenlegi szintemhez az első kettő is már kimerítő magyarázat . A többin még csak csodálkozni tudok. Rögtön bemásoltam a "kisokosomba". :-))

2
Válasz6 hónapja

kgyt
kgyt

Szívesen! Amúgy Amerikában vannak vidékek, ahol nem ismernek mondjuk öt igeidőt összesen… ;-)

Magyarországon a sulik jelentős része 12 igeidőt tanít, míg a választékos angol nyelvhasználó ennél többet ismer…

Múlt

  • simple past
  • present perfect (perfect) – ezt jelennek is tekinthetjük!
  • present perfect continuous
  • past continuous (imperfect / past progressive)
  • past perfect (pluperfect)
  • past perfect continuous (perfect continuous)

Jelen

  • simple present
  • present continuous

Feltételes jelen

  • present conditional (conditional)
  • present continuous conditional
  • conditional perfect
  • conditional perfect continuous

Jövő

  • simple future
  • future perfect
  • future perfect continuous (future imperfect)
  • future continuous
  • immediate future (going to f.)
1
Válasz6 hónapja

jokutine

Meg akartam azt csinálni miért nem jó?

-1
Válasz4 éve

Szakalp78

Jelentsd

2
Válasz4 éve

Harga
Harga

Nem rossz, de Duo megoldása egyszerűbb, itt azt tanítja, érdemes megjegyezni.

1
Válasz2 hónapja

jokutine

Még egyszer ugyanazt kérdezem.

-2
Válasz4 éve

olmik

-1
Válasz3 éve

B.Adri2

Akartam, hogy azt csináljuk. Miért nem jó?

-2
Válasz1 éve

Harga
Harga

Angolul valahogy így lenne: "I wanted us to do it."

1
Válasz2 hónapja

WeiszBalzs

A megakartam igekötős ige tát egyben van mert az igekötő az ige előtt áll, miért nem fogadta el?

-3
Válasz2 éve

Mrti99901

Mert az akartam szónak itt segédige szerepe van. Az igekötő a csinálni szóhoz tartozik ("megcsinálni akartam").

3
Válasz2662 éve

kgyt
kgyt

Mint ahogyan az „El volt takarva” kifejezésben… Amikor egy ige és az igekötője közé egy szó kerül, akkor mindhárom szó önállóan áll magában.

0
Válasz1 éve