1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "I left part of the meal."

"I left part of the meal."

Çeviri:Ben yemeğin bir bölümünü bıraktım.

April 1, 2014

12 Yorum


cronychucky

I left a part of the meal olmasi gerekmiyormu bir olmasi icin

April 1, 2014

eceaa

"Part of the meal" kalıp olarak "yemeğin bir bölümü" anlamına geldiği için "a" kullanılmıyor

April 5, 2014

dragotreis

Vay canına. Peki siz daha önceden böyle olduğunu biliyor muydunuz yoksa burada gördükten sonra öyle olmasını umduğunuz için mi böyle yazdınız? Bir miktar belirtildiğinde ad önüne sayı sıfatı alır. Bizde karar vermeden önce ...bir bölümü olması gerektiğini düşünüyoruz ve genel bir alışkanlıkla gramer kurallarına uygun olarak yanıt vermeyi yeğliyoruz.

September 18, 2017

ZekiyeDoku

"a part of" diye birsey gormememe ragmen "bir parca" cevabi isteniyor...

April 27, 2014

falcon-free

Bir diye bisey goremedim bi kural varsa bilen biri aciklasin

January 8, 2015

TheProStudent

"Part of" başında a olmadan İngilizcede bir kalıp kurarken Türkçede "yemeğin kısmı/bölümü" diye bir kalıp olmadığı için ifade eksik kalır.

February 3, 2015

receptoklu

ben yemeğin geri kalanını / gerisini bıraktım ... lütfen bu cevabı dogru kabul edin

July 21, 2016

SabriCan1393

Orada A yazmıyor

February 19, 2019

VestelKatk

Yemeğin parçasından bıraktım neden olmuyor? Kaldıki a(bir) yok burada ..

March 8, 2015

ouzhantura

A part of demedigi halde bir parcasi deniyor ?

March 21, 2015

TheProStudent

Yukarıda da açıkladığım nedenden dolayı. Türkçedeki kullanımla İngilizcedeki kullanım aynı değil. Her dili kendi yapısına göre değerlendirmemiz gerekiyor. İngilizce öğretmenleri bu duruma Türkçe düşünmek derler (Türkçedeki kurallarla İngilizce konuşma çabasından kaynaklanan hatalar).

March 21, 2015

Feyyaz28663

arasında hiçbir fark yok yanlış kabul edilemez

November 4, 2017
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.