"A white dress is for marriage."

Çeviri:Beyaz bir elbise evlilik içindir.

April 1, 2014

12 Yorum

Konu önem sırasına göre

selcok

evlilik çin beyaz bir elbise de burada mantıklı görünüyor

April 1, 2014

omercito
Mod

"Evlilik için beyaz bir elbise (A white dress for marriage)" - Bu bir cümle değil, fiili yok.

Ancak İngilizce cümlede "to be" fiili mevcut, "is" yani 3. tekil şahıs çekimi ile. Dolayısıyla Türkçe'ye çevirirken bunu da dahil etmeniz gerekir. Bu durumda da doğru çeviri, yukarıdaki gibi oluyor.

April 1, 2014

selcok

noktasına kadar aynı çevirmek gereksiz bence :) adamlar bizim kadar dikkat etmiyor :)

April 1, 2014

omercito
Mod

Dil konusu ne yazık ki sence ve benceler ile sağlıklı öğrenilemez. :) Gramer bilginizi sağlam temeller üzerine oturtursanız ileride uzun ve karmaşık cümleler kurarken zorluk çekmezsiniz. Aksi takdirde çoğu zaman cümle kurduğunuzu sanmış olabilirsiniz; ancak karşınızdaki insan cümlenizin sonunu beklemeye devam edebilir veya daha da kötüsü yanlış anlaşılmalara sebep olabilirsiniz. O yüzden, bu temel konulara daha sıkı çalışmanızı tavsiye ederim. Saygılar.

April 1, 2014

sabri.erdem

İlginç bir şekilde İngilizce içerikte yardımcı fiiller olmasına rağmen Türkçe çevirisi "o bir köpek maması" (sonunda -dır vb bir ifadeyle bitmeyen) ve doğru kabul edilmiş çevirilere ne demeli. Duolingo bu hususta sizinde üzerinde durduğunuz dil bilgisine verilmesi gereken önemi göstermeli.

İyi çalışmalar.

May 16, 2014

Selcen_Ozturk

""O bir köpek maması" Türkçede bir cümledir. sonuna -dır gelmesi gerekmez, genel olarak -dır zaten kullanılmaz. Türkçede bu tip cümlelerin sonuna -dır gelmesi sadece genel gerçeklerden bahsederken doğaldır, diğer durumlarda kullanılabilse de tuhaftır. yani daha doğru olan tabirler "kan kırmızı" yerine "kan kırmızıdır" iken, "bu elbise kırmızıdır" yerine "bu elbise kırmızı" dır. İngilizcede ise fiil olmadan (am/is/are ya da diğer fiiller) bir cümle kurmak asla ve kata mümkün değildir.

May 16, 2014

sabri.erdem

Benim dikkat çekmek istediğim nokta; Doulingo alıştırmalarında ingilizce cümlerlerde (am/is/are ) olmasına rağmen Türkçe çevirilerinde sonu "-dır" la bitmeyen çok fazla cümle olmasıdır. Buna rağmen Türkçe çevirisinde " A white dress is for marriage." cümlesinin "-dır" la bitmek zorunda olmadığıdır.

Sorularımın hepsindeki yegane neden yeni bilgiler öğrenmeye çalışmamdır. Katkılarından dolayı bütün editörlere ve Duolingo kullanıcılarına teşekkür ederim.

May 18, 2014

Selcen_Ozturk

yukarıda yeterince açıkladığımı düşünüyorum. am/is/are demek -dır gelecek demek değildir, özellikle am ve are için. "Ben bir öğrenciyimdir" gibi saçma bir Türkçe cümle olamaz mesela. -dır eki Türkçede nerede kullanılır onun üstünde düşünmenizi tavsiye ederim. ve tekrarlıyorum, İngilizcede fiilsiz cümle kurulamaz.

May 18, 2014

sabri.erdem

"İngilizce fiilsiz ya da yardımcı fiilsiz cümle kullanılır." demiyorum. Bu ve buna benzer bir idaam yok. Ben İngilizce cümlelerin Türkçe çevirilerinin "-dır" olmadan yapılan çevirilerinin de (doulingo'nun daha önceki alıştırmalarındaki İngilizceden Türkçeye çevirilerde) doğru kabul edildiğini koşullar altında " A white dress is for marriage." cümlesinin Türkçe çevirisinin de " Beyaz bir elbise evlilik içindir ya da evlilik için beyaz bir elbise" şeklinde olabileceğidir.

kıssadan hisse çok dırdır iyi değil :))

Saygılarımla.

May 18, 2014

AffanKaanG

?! Düğün için byaz elbise neden olmuyo ki

June 30, 2016

CameronMicaBoyce

Byaz bir elbise dogru olamayabilir:)

July 31, 2019

ALTAIR23912

"bir beyaz elbise evlilik için" şeklinde tarzanca bir çevirme yaptım ve kabul etti. Ailece şaşkınız :D Anlamca olmasa da kısmen çeviri doğru herhalde :D Ama mantık anlaşılmıştır ;)

March 6, 2019
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.