1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "They have three wishes."

"They have three wishes."

Çeviri:Onların üç dilekleri var.

April 2, 2014

13 Yorum


DrNurSAT

"3 dilekleri" degil "3 dilegi var"

March 11, 2016

SabineBergmann1

Bence ikisi de doğru: "Onlarin üç dileği var" ve de ""Onlarin üç dilekleri var". Bu cümlede "dilekleri" dileğin çoğulu değil, "leri" onlar yüzünden kullanılıyor. Benim üç dileğIMi var, senin üç dileğINi var, o üç dileğI var, bizim üç dileğIMIZi var, sizin üç dileğINIZi var, onlarin üç dileğI veya dilekLERi var.

June 12, 2019

iroh1

"onların üç isteği var." da kabul edilmeli bence.

July 26, 2014

MetinErtop

Arzuyla dilek aynıdır ''onların üç arzusu var ' kesinlikle doğrudur!!

February 15, 2015

AnnaKPRS

Hi, I am learning Turkish. I thought that if you define the number the noun stays in the singular form. How come it is correct to say dilekleri instead of dilegi

October 28, 2017

abdullahresha

You are right . Not " dilekleri" it must to be "dileği"

October 28, 2018

bilal439899

Sorularda kullanılan cümleler günlük hayatta kullanılmayan cümleler. Bazıları çok absürd olabiliyor. Aktüel ve gündelik hayata dair cümleler çok daha verimli olur şüphesiz.

December 6, 2015

DrNurSAT

Cümle dilbilgisi açısından doğru değildir. Türkçede sayi sifati çoksa nesne cogul olmaz! Yanlışları yerlestirmeyin.

September 10, 2016

fevzi892693

Üç dilegi olmalı bence.üç dilekleri yanlış

September 17, 2016

ersin08

Üç dilekleri Türkçeye uygun değil.

October 8, 2016

ZekiTunaCa

Sayın yoneticiler. Bu sefer arkadaşlar haklı. Onların üç dileği var olmalıydı.

August 25, 2017

elif185791

Türkçede onların ve dilekleri bir arada kullanılmaz, onların 3 dileği var olmalı.

May 9, 2019

KMOIfLcj

Hayali de kabul etmiyor

July 26, 2017
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.