1. Forum
  2. >
  3. Temat: English
  4. >
  5. "He is a man."

"He is a man."

Tłumaczenie:On jest mężczyzną.

April 2, 2014

16 komentarzy


Stawarz18

Słowo "a" w angielskim, gdzie się wstawia? odpowiedzcie plose!


Obama2563

Literkę a w angielskim stawia się przed rzeczownikami, ale w liczbie pojedynczej i tylko przed spolgloską. Z an jest bardzo podobnie, tylko stawiamy ją przed samogłoskami. Mam nadzieje, że pomogłam ;-)


Stawarz18

ooooo dzieki dobrzy czlowieczku!


Matt_MM

Warto zwrócić uwagę na przypadki takie jak "an hour", "an honor" - używamy tu "an" dlatego, że w wymowie dane słowo zaczyna się od samogłoski (h jest nieme). "an 'our", "an 'onor".

Albo znów "a university", "a unit" - w wymowie zaczynamy od spółgłoski, dlatego "a", a nie "an". "a (y)university", "a (y)unit".

Jeszcze ciekawszy przypadek jest ze słowem "herb". W niektórych regionach (np. generalnie w USA), h jest tu nieme; natomiast w Wlk. Brytanii jest zwykle wymawiane. Dlatego w Ameryce: "an herb" ("an 'erb"); a w Wlk. Brytanii: "a herb".


Patryczek976998

Przykre, ale prawdziwe.


tomasz_nowak

Przed rzeczownikiem w liczbie pojedynczej zaczynającym się spółgłoską.


MartynaS962983

Przedimek A wstawia się przed rzeczownikami w liczbie pojedyńczej zaczynającymi się od spółgłosek. Natomiast przedimek An wstawia się tak samo, tylko przed wyrazami zaczynającymi się od samogłosek. Przedimki A/An stosujemy, kiedy nie myślimy o konkretnym przedmiocie. Jeśli jednak mamy na myśli konkretny przedmiot, stawiamy The. W liczbie mnogiej nie używamy przedimków A/An, gdy chcemy powiedzieć że nie chodzi nam o konkretną rzecz. Jeżeli chodzi nam o określoną rzecz, wstawiamy The.

Mam nadzieję że jakoś to rozumiesz. Jeśli nie, mogę to wytłumaczyć inaczej.


MartynaS962983

Liczba pojedyńcza: Przedimek A/An stawiamy przed rzeczownikami, jeżeli nie chodzi nam o konkretną rzecz. Jeżeli myślimy o konkretnej rzeczy, wstawiamy The.

Liczba mnoga: Jeżeli nie chodzi o konkretną rzecz, nic nie stawiamy. Jeżeli myślimy o jakiejś konkretnej rzeczy, stawiamy - tak jak w przypadku liczby pojedyńczej - The.

Tutaj napisałam to jakoś jaśniej. Mam nadzieję, że pomogłam.


Yola448704

Przedimek nieokreślony a stawia się przed rzeczownikiem zgodnie z powyższymi wskazówkami, ale tylko wtedy, gdy rzeczownik jest policzalny, bo a/an oznacza jakiś jeden, bliżej nieokreślony, jeden z wielu, jeden z całej grupy, taki jak każdy inny w tej grupie, przykładowy, niespecyficzny.

Poprawnie po polsku mówi się: liczba pojedyncza, bo: jeden... jedynka, w pojedynkę, pojedynek, pojedynczo...


Zygmunt214801

To są super zajęcia. Dziękuję


slawek40122

bez krokek iprzecinkow sie nie liczy?


fymus1

He słychać to jako ki


Kama042

Ok ale mogło być trudniejsze


Marek456033

A ja przez przypadek dałem on jest dziewczynką XD

Powiązane dyskusje

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.