1. Forum
  2. >
  3. Temat: English
  4. >
  5. "The women read a newspaper."

"The women read a newspaper."

Tłumaczenie:Te kobiety czytają gazetę.

April 2, 2014

27 komentarzy


iga1986

Napisalam ze kobieta czyta gazete i niby zle. Ze niby ma byc kobiety czytaja gazete. Ale nie ma koncowki "s"


diTrix3

Woman kobieta Women kobiety różnica a i e


Kasia882907

Bo to nieregolarne slowko.


Stawarz18

Mówię dobrze do mikrofonu i mi wyskakuje,że źle!


Kasia882907

Mi tez, denerwujace!!!


enter28481

Jezeli zdanie rozni sie tylko slowem (women,woman) a juz rozpoznajemy roznice. To skad wiadomo ktora wersje wybrac skoro reszta zdania niczym sie nie rozni. A odpowiedz moze byc tylko jedna?


DorotaJarosz

W liczbie pojedynczej, w 3. os. l. poj., czasownik regularny ma zawsze "-s" na końcu: "the womAn readS" = kobieta czyta. W liczbie mnogiej czasownik nie ma "-s" na końcu: "the womEn read" = kobiety czytają.


Roland409314

Super napisane :-)


polencja

Ja napisałam kobieta czyta gazetę a powiedziało mi że źle i poprawiło na kobiety czytuja gazetę


DorotaJarosz

"Kobieta czyta gazetę" musiałoby mieć końcówkę "-s" w czasowniku "read", bo to byłaby trzecia osoba liczby pojedynczej.


seb201302

Nie jestem pewien bo to moje początki z angielskim ale wydaje mi się że w liczbie pojedynczej byłoby tak: The woman reads a newspaper. Czyli read z końcówką s


Gosyja

Jak była liczba pojedyncza czyli "womAn , mAn " to była końcówka "s" (np. drinkS, eatS) ... A jak jest liczba mnoga czyli womEn czy mEn .. to jest bez tej koncówki, tylko normalnie jak przy 1 osobie ( Ja - I)


ukaszek200

Gdy wcześniej napisałem kobieta w liczbie pojedynczej to było dobrze ,a gdy teraz tak napisałem to miałem źle. Dziwne


DorotaJarosz

Musiało być inne ćwiczenie. Tu są kobiety w liczbie mnogiej. Zwróć też uwagę na formę czasownika. W liczbie pojedynczej byłoby "the womAn readS", z końcówką -s w 3. os. l. poj.


boguszbat

Gdy trzeba wybrać dobry wyraz to skad wiadomo czy liczba mnigo czy pojedyncza:(


Akoiraw

Woman= Kobieta (womAn) Women= kobiety (womEn)


DorotaJarosz

Trzeba sprawdzić, w jakiej liczbie jest czasownik. Ponieważ forma podstawowa czasownika „to read” nie ma końcówki -s należącej do trzeciej osoby liczby pojedynczej, więc musi to być liczba mnoga: „Kobiety czytają gazetę.”, a zatem The womEn read a newspaper.”


karolina50997

Skoro pisze kobiety rp czemu nie ma koncowki s?


DorotaJarosz

Liczba mnoga od womAn to womEn. Nie ma końcówki "-s", bo to nieregularna liczba mnoga.


Tomaszniat

A jak ma być napisane Ta kobieta czyta gazetę


DorotaJarosz

The womAn readS a newspaper.


Tomaszniat

Dlaczego nie może być Ta kobieta czyta gazetę jak jest do wyboru kobiety i kobieta.


DorotaJarosz

Bo czasownik musi pasować do liczby: jedna kobieta (womAn) czyta lub czytuje byłoby “readS”, a jak nie ma czasownika z “-s” na końcu, to muszą być kobiety (womEn) w liczbie mnogiej.


mirjoz1

Przecież kobieta też jest poprawnie


DorotaJarosz

Nie, nie jest. To zdanie jest w liczbie mnogiej.


Teyot1

Mam tak samo jak wszyscy


DorotaJarosz

Czyli jak? Najczęstsze błędy to " ̶w̶o̶m̶a̶n̶ ̶r̶e̶a̶d̶" i " ̶w̶o̶m̶e̶n̶ ̶r̶e̶a̶d̶s̶". Musi być:

the womAn readS

the womEn read.

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.