1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "When we were girls, we used …

"When we were girls, we used to have more friends."

Çeviri:Biz genç kızken daha çok arkadaşımız vardı.

April 2, 2014

9 Yorum


eceaa

Rica etsem Used to kalıbının kullanımını biraz açıklayabilir misiniz?


omercito

"Used to" kalıbı, geçmişte düzenli olarak yapılmış, fakat artık yapılmaya devam edilmeyen eylemler için kullanılır. ("I used to smoke" örneği, en çok verilen örneklerdendir.)

Bu kalıbı, geçmişte doğru olan, fakat artık bir geçerliliği olmayan durumlar için kullanmak da mümkün. ("There used to be a park here but now there is a shopping mall. [Burada bir park vardı, fakat şimdi bir alışveriş merkezi var.]" gibi...)

-------------

Bir de "to be used to doing" ve "to get used to doing" kalıpları var. "Used to" kalıbı ile bunların karıştırılmaması gerekir.

"To be used to doing", sıradan olan, artık alışılmış durumları ifade ederken kullanılır. ("I am used to seeing him in the school bus every morning. [Okul otobüsünde her sabah onu görmeye alışkınım.]" gibi...)

"To get used to doing" ise, bir durumun sıradan hâle gelmeye başlamış olduğu süreci, yani o duruma alışılması sürecini ifade etmek için kullanılır. ("I get used to making mistakes in Duolingo tests. [Duolingo testlerinde hata yapmaya alıştım/alışıyorum.]" gibi...)


ekrem2027

6 dil maşallah :)


Selcen_Ozturk

ipucunda da yazdığımız gibi "(eski alışkanlık belirtir) ". eskiden düzenli olarak yaptığımız şeyleri falan anlatırken. "çocukken her gun dondurma yerdik" gibi.


forhan

when we were girls, we had more friends cümlesi de aynı anlamda değil mi?


NygelSama

Evet, fakat burada 'used to' kalıbı kullanılmış.


receptoklu

evet. burada ..." when we were girls. we had msore friends" cünlesi yanlış olur mu ?


gulgun584949

Genç kızken derken ?kız çocuklarıyken dedim kabul edilmedi


Murat.KIZMAZ

Bu cümle biraz garip duruyor gibi, mesela "when" yerine "while" kullanılsa nasıl olurdu

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.