1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "When we were girls, we used …

"When we were girls, we used to have more friends."

Çeviri:Biz genç kızken daha çok arkadaşımız vardı.

April 2, 2014

18 Yorum


eceaa

Rica etsem Used to kalıbının kullanımını biraz açıklayabilir misiniz?


omercito

"Used to" kalıbı, geçmişte düzenli olarak yapılmış, fakat artık yapılmaya devam edilmeyen eylemler için kullanılır. ("I used to smoke" örneği, en çok verilen örneklerdendir.)

Bu kalıbı, geçmişte doğru olan, fakat artık bir geçerliliği olmayan durumlar için kullanmak da mümkün. ("There used to be a park here but now there is a shopping mall. [Burada bir park vardı, fakat şimdi bir alışveriş merkezi var.]" gibi...)

-------------

Bir de "to be used to doing" ve "to get used to doing" kalıpları var. "Used to" kalıbı ile bunların karıştırılmaması gerekir.

"To be used to doing", sıradan olan, artık alışılmış durumları ifade ederken kullanılır. ("I am used to seeing him in the school bus every morning. [Okul otobüsünde her sabah onu görmeye alışkınım.]" gibi...)

"To get used to doing" ise, bir durumun sıradan hâle gelmeye başlamış olduğu süreci, yani o duruma alışılması sürecini ifade etmek için kullanılır. ("I get used to making mistakes in Duolingo tests. [Duolingo testlerinde hata yapmaya alıştım/alışıyorum.]" gibi...)


ekrem2027

6 dil maşallah :)


Selcen_Ozturk

ipucunda da yazdığımız gibi "(eski alışkanlık belirtir) ". eskiden düzenli olarak yaptığımız şeyleri falan anlatırken. "çocukken her gun dondurma yerdik" gibi.


forhan

when we were girls, we had more friends cümlesi de aynı anlamda değil mi?


NygelSama

Evet, fakat burada 'used to' kalıbı kullanılmış.


receptoklu

evet. burada ..." when we were girls. we had msore friends" cünlesi yanlış olur mu ?


melek718946

Biz genc kizken demiyor ki biz kizken diyor. Bunu nasil aciklarsiniz when we were young girls demesi gerekmezmi


gulgun584949

Genç kızken derken ?kız çocuklarıyken dedim kabul edilmedi


Murat.KIZMAZ

Bu cümle biraz garip duruyor gibi, mesela "when" yerine "while" kullanılsa nasıl olurdu


Yusufamaz2

Demek kadindan erkeklige he .d


aysin431847

Genç kız olabilmesi için young girls yazması gerekmiyor muydu?


BlentBulut6

Genç kelimesini giremedim , young girl olmasi getekmez mi


Hatice41880

Biz genç kızken daha fazla arkadaşımız olurdu demek gerekmez miydi


wsx_qaz

bu kadin nereden cikti yaa,hicbir sey anlayamiyorum.


refikatakan

Anlamadım bunu


Yusufamaz2

When we were young girls olmasi gerekmez miydi çünkü biz genc kizken diyor normal kiz iken demiyor

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.