Duolingo is de populairste methode van de wereld om talen te leren. En het allerbeste: het is 100% gratis!

"De appels van de meisjes."

Vertaling:The girls' apples.

0
4 jaar gelden

6 opmerkingen


Sandr88

Waarom is het girls' en niet girl's? Kan iemand me dit uitleggen a.u.b? Alvast bedankt.

4
Reageer4 jaar gelden

Lavinae
Lavinae
Mod

In het Engels, om bezit aan te geven kun je [ 's ] aan een zelfstandig naamwoord of eigennaam plakken. Wanneer dit woord echter al op een [ s ] eindigt, dan breek je het woord niet op met de komma, maar plak je de komma achter de [ s ].
Daarom krijg je soms de [ s' ] i.p.v. [ 's ]. Zie, bijvoorbeeld:

  1. The aunt's car = De auto van de tante
  2. The aunts' car = De auto's van de tantes
  3. Charles' comic/comics = De stripboek/De stripboeken van Charles

'Girls' heeft al een [ s ] in het meervoud, aan het einde, en daarom komt de komma erachter. Dus krijg je:

  1. The girls' sweets - Het snoep van de meisjes.
  2. The girls' birthdays - De verjaardagen van de meisjes
29
Reageer4 jaar gelden

Sandr88

Duidelijk dankjewel!

7
Reageer3 jaar gelden

VanErna

OK dat is duidelijk! Weer wat geleerd!

7
Reageer3 jaar gelden

VanErna

What is better..The girl's apples or..The girls' apples or..The girls apples

0
Reageer3 jaar gelden

AlsEenPoffertje
AlsEenPoffertje
Mod

In dit geval is alleen "the girls' apples" correct. Wanneer een woord meervoud is moet de apostrof na de s gaat. :)

3
Reageer3 jaar gelden