1. Forum
  2. >
  3. Onderwerp: English
  4. >
  5. "De appels van de meisjes."

"De appels van de meisjes."

Vertaling:The girls' apples.

April 2, 2014

36 opmerkingen


Sandr88

Waarom is het girls' en niet girl's? Kan iemand me dit uitleggen a.u.b? Alvast bedankt.


Lavinae

In het Engels, om bezit aan te geven kun je [ 's ] aan een zelfstandig naamwoord of eigennaam plakken. Wanneer dit woord echter al op een [ s ] eindigt, dan breek je het woord niet op met de komma, maar plak je de komma achter de [ s ].
Daarom krijg je soms de [ s' ] i.p.v. [ 's ]. Zie, bijvoorbeeld:

  1. The aunt's car = De auto van de tante
  2. The aunts' car = De auto's van de tantes
  3. Charles' comic/comics = De stripboek/De stripboeken van Charles

'Girls' heeft al een [ s ] in het meervoud, aan het einde, en daarom komt de komma erachter. Dus krijg je:

  1. The girls' sweets - Het snoep van de meisjes.
  2. The girls' birthdays - De verjaardagen van de meisjes

Sandr88

Duidelijk dankjewel!


VanErna

OK dat is duidelijk! Weer wat geleerd!


nanikka999

Ik snap er nog steeds niet van


lindsay1906

Nu snap ik het pas


Indy_van_Kempen

het is meervoud Voorbeeld 1: the girls' banana Voorbeeld 2: Sanne's dog


JHEdG

bij deze zin kan je toch ook from inplaats van of zeggen?


Diieen

Ja dat klopt toch?


fleur.smed

'Of' betekend 'van' en 'from' betekend 'vandaan'. In deze context is dit dus niet mogelijk.


thomas_jes

Ja dat lijkt mij ohk


u0Gp2

Bedankt voor de uitleg.


Stef819327

waarom is het niet de apples from the grils?


NCThom

"From" betekent dat er een beweging was. Hebben de meisjes de appels aan iemand gegeven?

Als de meisjes de appels bezitten, zijn ze "the girls' apples".


Katyiscool

kan ook the apples of the girls?


Your_Lunch

Ja. Maar je zult normaal niet zeggen zoals in het Engels. Ik spreek een beetje op Nederlands. Sorry


Lise878489

Wat zijn de gals'apples


Rajonemul033

jullie zijn heef erg aardig mag ik een lingot


gizmo.famke

Idd bedankt voor de uitleg


marievanhaaften

From is toch ook van of niet? Kan iemand me dit uitleggen a.u.b.? Alvast bedankt.


Hadis.sultani

Is het niet 'the appels of the girls'?? Zo niet help me a.u.b


JorneJanss

snap ik ook niet had een best grote fout toch goedXD


JorneJanss

fout:the apples of the girls terwijl het een totaal andere zin had was ie toch goed lol


LauraMitte

Waarom niet: the apples from the girls?


Stef819327

ik stelde net dezelfde vraag


fjlw

Als je het inspreekt staat de ' er niet bij. En in de les ookniet altijd.


Sonaida2

Waarom is het nog steeds fout The girls apples


NCThom

Je hebt een apostrof nodig. The girls’ apples.


CathyWelln

the girls apples geantwoord


Erselyn

Nog een beetje wijzer geworden


MichelineV19

Dan moet er wel een weglatingsteken na girls staan in de vertaling...dus girls'


Klaar482133

Ik zou het logischer vinden dat het zou zijn: The apples from the girls'

Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.