1. Forum
  2. >
  3. Onderwerp: English
  4. >
  5. "De appels van de meisjes."

"De appels van de meisjes."

Vertaling:The girls' apples.

April 2, 2014

28 opmerkingen

Gesorteerd op topdiscussie

Sandr88

Waarom is het girls' en niet girl's? Kan iemand me dit uitleggen a.u.b? Alvast bedankt.

April 2, 2014

Lavinae

In het Engels, om bezit aan te geven kun je [ 's ] aan een zelfstandig naamwoord of eigennaam plakken. Wanneer dit woord echter al op een [ s ] eindigt, dan breek je het woord niet op met de komma, maar plak je de komma achter de [ s ].
Daarom krijg je soms de [ s' ] i.p.v. [ 's ]. Zie, bijvoorbeeld:

  1. The aunt's car = De auto van de tante
  2. The aunts' car = De auto's van de tantes
  3. Charles' comic/comics = De stripboek/De stripboeken van Charles

'Girls' heeft al een [ s ] in het meervoud, aan het einde, en daarom komt de komma erachter. Dus krijg je:

  1. The girls' sweets - Het snoep van de meisjes.
  2. The girls' birthdays - De verjaardagen van de meisjes
April 3, 2014

Sandr88

Duidelijk dankjewel!

October 19, 2014

VanErna

OK dat is duidelijk! Weer wat geleerd!

March 31, 2015

DuketerVel

Oh zo dus :-?

March 4, 2015

Vinumages

Thx

April 26, 2019

nanikka999

Ik snap er nog steeds niet van

October 13, 2014

lindsay1906

Nu snap ik het pas

May 13, 2016

fleur.smed

Omdat girl's 'meisje is' betekend. bv: That girl's sick. (Dat meisje is ziek).

October 27, 2014

Indy_van_Kempen

het is meervoud Voorbeeld 1: the girls' banana Voorbeeld 2: Sanne's dog

October 30, 2016

JHEdG

bij deze zin kan je toch ook from inplaats van of zeggen?

October 19, 2014

fleur.smed

'Of' betekend 'van' en 'from' betekend 'vandaan'. In deze context is dit dus niet mogelijk.

October 27, 2014

Diieen

Ja dat klopt toch?

January 21, 2015

thomas_jes

Ja dat lijkt mij ohk

July 27, 2015

queen.maudie

ja volgens mij wel

October 14, 2015

Rajonemul033

jullie zijn heef erg aardig mag ik een lingot

September 17, 2016

Rajonemul033

please dan geef ik jullie ook er een ik heb er 0

September 17, 2016

u0Gp2

Bedankt voor de uitleg.

November 19, 2016

Mamady2018

goeie uitleg!

October 12, 2018

JHEdG

bedankt!

October 28, 2014

Katyiscool

kan ook the apples of the girls?

September 28, 2015

Lise878489

Wat zijn de gals'apples

January 24, 2016

gizmo.famke

Idd bedankt voor de uitleg

December 4, 2016

marievanhaaften

From is toch ook van of niet? Kan iemand me dit uitleggen a.u.b.? Alvast bedankt.

February 12, 2017

Hadis.sultani

Is het niet 'the appels of the girls'?? Zo niet help me a.u.b

February 13, 2018

Rosa131259

Veel bij geleerd

June 25, 2018

JorneJanss

snap ik ook niet had een best grote fout toch goedXD

November 4, 2018

JorneJanss

fout:the apples of the girls terwijl het een totaal andere zin had was ie toch goed lol

November 4, 2018
Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.