A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"A szeptember elmúlt."

Fordítás:September has passed.

4 éve

14 hozzászólás


lufibazsa

Baj ha elé írom hogy "the"?

4 éve

lehnerv

Én is szeretnem tudni

4 éve

GergelyMol1

Soha nem tesszük ki a határozott névelőt többek között: napok, hónapok, étkezések neve előtt. További infó http://www.ingyen-angol.hu/nevelo.hatarozott.phtml (nem csak ebben a témában, általánosságban is nagyon jó)

4 éve

Gy.B.

Persze itt is vannak kivételek dögivel...

"But if there is an adjective before the noun or a phrase or clause after it, the noun usually takes an article"

on the Monday of that week.

the summer I met my future husband.

"But if there is an adjective before the name of the meal or a phrase or clause after it, an article is used"

The breakfast that they served was fabulous.

That was the most delicious dinner I've had in a while.

3 éve

Ibshow
Ibshow

Én is köszi, ment egy Lingot is. ;)

3 éve

szatemp

Köszi az infot és a linket is!

4 éve

GergelyMol1

Szívesen!

3 éve

jokutine

Szerintem a magyar szövegben sem kéne kitenni a névelőt!

3 éve

Medwekoma
Medwekoma

én is

4 éve

PollenSky

Egyszer jó ha kirakom a the-t, egyszer nem...?!?!

4 éve

aptg.gabi

"GergelyMol1

Soha nem tesszük ki a határozott névelőt többek között: napok, hónapok, étkezések neve előtt. További infó http://www.ingyen-angol.hu/nevelo.hatarozott.phtml (nem csak ebben a témában, általánosságban is nagyon jó) 2 VálaszLingot átadása•1 hete' Érdemes elolvasni az összes kommentet, mert akkor nem kell 2x ugyanazt beírni vagy másolni!

4 éve

PollenSky

De egyszer elfogadta, egyszer meg neem -.-

4 éve

aptg.gabi

Ezek szerint, amikor kitetted a névelőt olyan szavak elé, amíg nem megengedettek és a duo elfogadta, akkor HIBÁZOTT és jelenteni kell! Mondjuk ez elő szokott fordulni, sajna! (mármint, a duo hiba) de ingyen van és szeretjük! :)

4 éve

szabo.h.klara

Szerintem is nagyon erdemes elolvasni a kommenteket,mert sokat lehet belole tanulni.Igy azt is erdemes elolvasni,amit GY B irt ,megemlitve a kiveteleket!! Igaz itt is,hogy soha ne mondd azt,hogy soha :)

3 éve