"¿Es bello?"

Traducción:Ĉu ĝi estas bela?

September 28, 2017

4 comentarios


Marcos862813

Por qué es "Cu gi estas bela" y no solo "Cu estas bela"?

September 28, 2017

Jorge.R.Nogueras

Si se refiere a una frase sin sujeto (como cuando se pregunta "¿Llueve?"), podría en todo caso ser "Ĉu estas bele?". No se puede usar "bela" a menos que se refiera a algún sustantivo; para describir adjetivos, adverbios o cuando simplemente no hay sujeto, se debe usar la forma adverbial.

  • (Estas) mirinde! -> ¡Maravilloso!
  • Ĉu estas bele hodiaŭ? -> ¿Hoy hace buen clima?

  • La tago estas bela -> El día es bello.

  • Ĉu ĝi estas bela? -> ¿Es bello?
September 28, 2017

VictorPois1

Qué es "tio" y qué es "gi" me da la impresión de que son lo mismo, pero me lo puso mal con "tio". (disculpen mi falta de tilde en gi, no encuentro como ponerla)

January 18, 2018

Jorge.R.Nogueras

"Tio" se refiere a un concepto abstracto en general o a una frase, mientras que "ĝi" es un sustantivo en particular antes mencionado (según el contexto):

  • Jugar es divertido: me gusta eso - Ludi estas amuze: mi ŝatas tion. ("Tion" se refiere al concepto de jugar)

  • Jugué un juego y me gustó - Mi ludis ludon, kaj mi ŝatis ĝin. ("Ĝin" se refiere al sustantivo "juego" anteriormente mencionado)

Según PMEG (http://bertilow.com/pmeg/gramatiko/pronomoj/tria.html#i-7he): "Ĝi normale reprezentas aĵon, beston kaj alian klare difinitan aferon, kiun oni povas esprimi per O-vorta frazeto (la aĵo, la granda besto, tiu laŭta sono, lia subita amo...). Sed se oni parolas pri io abstrakta, kio estas redonebla nur per tuta frazo, oni normale uzas anstataŭe tio: Li diris al mi sekreton, sed mi forgesis ĝin (= la sekreton). Li diris al mi, kie li kaŝis la trezoron, sed mi forgesis tion (= kie li kaŝis la trezoron)."

January 18, 2018
Aprende esperanto en solo 5 minutos diarios. Completamente gratis.