Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Onlar ona karşılar."

Çeviri:They are against him.

4 yıl önce

42 Yorum


.HalilAlni

"They against him." niçin yanlış?

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

ingilizce cumlelerde her zaman bir fiil olmasi gerektigi icin

4 yıl önce

rusenBere

Against bir fiil degil mi?

3 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

hayır

3 yıl önce

drumut48

Onlar ona karsilar cumlesi genis zaman degil mi? Neden am-is-are kullanmamiz gerekiyor? They against him olmazmi

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

against bir fiil degil. genis zamanda bir sifat ya da isim yuklem olacaksa am is are kullanilir

4 yıl önce

osmanzinnu1

it is a shoe cumlesiyle ayni mantik mi ?

3 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

evet

3 yıl önce

HErcan3

Fiil yokss yardımci fiil olmalı. Yani am is are olmak fiili olduğu için cümlede tamamlayıcı ve olmazsa olmazdır

3 hafta önce

vizara

opposite neden kullanılamıyor

4 yıl önce

queengomezlarry

Burada kullanılan against yer belirtmek için olan opposite ile aynı değil.Against "aykırı" olarak da çevirilebilir olduğundan senin dediğin gibi olursa yer bildirmiş gibi olur.

1 yıl önce

dragotreis

Opposite yön olarak zıtlık, terslik bildirir. Okulun karşısı mesela. Against ise tepkisel olarak karşı demek. Versus ta kullanılabilir. Mesela ben terim'in gs'nin başında olmasına karşıyım. İtiraz ediyorum gibi.

1 yıl önce

kozkaptan

Nicin are var

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

against bir fiil olmadigi icin

4 yıl önce

bilalb1990

'They are against to him' neden olmadı acaba?

3 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

against something: bir şeye karşı

to ile kullanılmaz

3 yıl önce

bilalb1990

anladım, teşekkürler

3 yıl önce

mollagurhani

To him demek neden yanlis oldu to kullanilmaz mi burada

3 yıl önce

Semirro

they are opposite him neden olmadı

2 yıl önce

yaaremre

Ben doğru yaptım

1 yıl önce

dragotreis

Mesele neden doğru neden yanlış yaptığınızı bilmek. Öğrendiğinizin farkındaysanız ne mutlu size!

1 yıl önce

Eyzn07

Unuttuğum against kelimesi yerine random attım, neyseki cumle doğruydu da against'i de öğrenmiş olduk ;)

1 yıl önce

Enderelik2

Doğru cevap verdimde.Türkçe cümle tuhaf.

1 yıl önce

OulcanCsta

Bu soru nasıl geçilecek hatalı bir soru

1 yıl önce

Ula130403

İki cevabada yanlış diyor

1 yıl önce

EsmaByk1

Bence soru yanlış

9 ay önce

OLIVIAJOHN4880

Ama şıklarda olmasa bile bence:

THEY VS. HIM

6 ay önce

1919a
1919a

Teşekkürler hanim kurslarla

5 ay önce

Tailgunners
Tailgunners

Peki neden they against to him olmuyor

2 ay önce

casska

Against yerine versus olmaz mı

4 yıl önce

omercito
omercito

Bazen ikisini birbirinin yerine kullanabilirsiniz. Versus Latince, against ise İngilizce'dir.

Fakat bazı durumlarda "against"in farklı anlamları olabilir. Örneğin:

"I lean against the wall" derken burada "versus" kullanamayız.

"Versus", daha çok "bir karşı karşıya getirmeyi veya bu doğrultuda bir karşılaştırmayı" ifade eder, yani aşağıdaki gibi cümlelerde kullanılır ve isimleri veya durumları karşılaştırır.

"It is a men versus women fight."

"Galatasaray versus Fenerbahçe matches are always exciting."

"You need to think about reality versus ideas."

Örnek cümlede ise against, "bir karşı durmayı/karşı çıkmayı" ifade etmek için kullanılmış. Dolayısıyla bu örnekte versus kullanamayız.

4 yıl önce

tark311796

Süper yazmışsın beeeeeee!!!

2 yıl önce

omerkaynar

They against to him olmaz mi

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

hayir

4 yıl önce

EREKKER

Him'in "onu,ona" anlami var.onlar onu karsilar da diyebilir miydik?

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

hayır. bir şeyi karşılamakla bir şeye karşı olmak bambaşka şeyler :)

3 yıl önce

maksatgaye

Neden "oppose" kullanamıyoruz

3 yıl önce

rza543320

Niye iki tane seçim var

3 yıl önce

Ala1903

"they are againts her" nasi oluyo "her" onun demek

3 yıl önce

mmmmmm98697

bdhfjdjf

1 yıl önce

mmmmmm98697

kdfjzncndkfk

1 yıl önce

mmmmmm98697

ldkc

1 yıl önce