"How large is the population of this city?"

Çeviri:Bu şehrin nüfusu ne kadar büyüktür?

10/1/2017, 4:43:57 PM

7 Yorum


melkwandelaar

Hayatımda "bu şehrin nüfusu ne kadar "büyük"" kullanımını duymadım. Hep Bu şehrin nüfusu ne kadar? diye kullandım ve böyle kullanıldığını duydum.

10/1/2017, 4:43:57 PM

Altruist_

"Türkiye'nin büyük bir nüfusu var." dendiğinde benim kulağıma hiç anlamsız gelmiyor ve bana göre gayet doğal gibi. Peki ya bu cümle de mi size kötü geliyor? Eğer bu gelmiyorsa, asıl cümle de gelmemeli.

Ve asıl soru "Bu şehrin nüfusu ne kadar?" değil. "Bu şehrin nüfusu ne kadar?" dersek az veya çok bir nüfusu cevap olarak bekliyoruz demektir. Ama "Bu şehrin nüfusu ne kadar geniş/büyük?" gibi bir soru cümlesi için cevabın az bir nüfus olmaması muhtemel, en azından soruyu soran kişi cevabı çok olarak bekliyordur diye düşünüyorum.

10/1/2017, 7:29:30 PM

melkwandelaar

Nüfus kelimesi aslen “kişiler” manasına geldiğinden az veya çok dışında büyük veya küçük benzeri kelimelerle nitelenmesini tuhaf buluyorum. Sanıyorum galatı meşhur olmuş artık. “Nüfusu büyük”ten ziyade “nüfus miktarı büyük” daha doğru geliyor fakat belki de ben olaya çok geri kafalı yaklaşıyorum.

10/2/2017, 1:30:52 AM

Altruist_

Geri kafalilik degil, estagfurullah. Aslinda dediginiz gibi bir tuhaflik var ama ben sahsen emin olamadim. Su an musait degilim, musait oldugumda cumle uzerine oynama yapmaya calisacagim. Tesekkurler!

10/2/2017, 4:16:13 AM

Altruist_

Artık "Bu şehir ne kadar kalabalıktır?" ve "Bu şehrin nüfusu ne kadar kalabalıktır?" da kabul ediliyor, her ne kadar ikincisi hala çok çok az tuhaf dursa da. Geribildirimin için teşekkür ederim!

10/5/2017, 3:31:11 PM

sahin87

"Gezi" subliminal mesaj mi var :))

6/2/2018, 12:55:54 PM

AhmetPehli15

saçma

3/1/2019, 11:52:16 AM
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.