"O gazete dağıtır."

Çeviri:She delivers newspapers.

April 3, 2014

19 Yorum


GoncaRabia

neden newspaper değil de newspapers? gazete dağıtır tekil değil mi?

December 7, 2014

falconblue

Çeviri; "gazeteleri dağıtır olmuyor mu?" bilmediğim farklı bir gramer yapısı mı var?

April 3, 2014

omercito
Mod

Gazeteleri derseniz belirli/bilinen/görülen/duyulan/vs... gazetelerden bahsetmiş olursunuz. O nedenle "the newspapers" olarak kullanmanız gerekir.

"She delivers newspaper." ise hatalı bir kullanımdır. Çünkü böyle bir durumda newspaper bir article/belirtece ihtiyaç duyar. "a newspaper" derseniz "o bir gazete dağıtır" olur, "the newspaper" derseniz "o, gazeteyi dağıtır" olur.

"She delivers newspapers." ile kastedilen ise, o kişinin genel olarak gazete dağıttığıdır. Bir veya daha fazla gazete dağıtıyor olması pek önemli değil. Burada yaptığı iş gazete dağıtmak.

April 3, 2014

ersinturac

açıklamanızı farketmediğim için yukarıya yazdım.daha dikkatli olmam gerekiyor anlaşılan.

August 22, 2016

mergun1611

dağıtmal deal değilmi burada delivery teslim etmek

December 2, 2014

kerimsarigul

Türkçesi neden tekil peki? Yorum yapılmış ama düzeltilmemiş.

December 26, 2014

TheProStudent

Belirteç konusunda İngilizce ve Türkçe farklı kurallara sahip. "O gazeteler dağıtır." fazla şiirsel bir cümle olduğu için verilmek istenen anlamı bozar. Örneğin İngilizcede "Do you like apples?" demek durumundayız ama Türkçede "Elma sever misin?" deriz.

February 1, 2015

ErsinDogan

distribute de kullanılabilir

January 3, 2015

ShadowBreakk

He/She distributes newspapers cevabı eklenmeli.

May 23, 2016

GktrkKarag

Disparses kullanilabir mi

August 4, 2014

abdullah261553

verdigim cevap doğru ama hata verdi . he delivers... işaretledim yanlış diyor. neden acaba :/

July 11, 2015

zalihahasd

iki doğru cevap var ondan dolayı olabilir

February 11, 2016

emreztekin1

deliver teslim etmek değilmidir nerden cıktı dagıtmak ?

December 30, 2015

iremsenagmer

GAZETE DİYO ORAYA NEWSPAPERS YAZILMIŞ NASIL S TAKISI ALIYO ANLAMADIM

June 21, 2016

CanDemirci6

o gazete dağıtır sorusunun cevabı newspapers olmamalı soru tekil

December 2, 2017

sukruaslan51

Gazete tekilken neden ingilizcede çoğul olarak tercüme ediliyor? Ben bu kuralı bilmiyorum.

January 3, 2018

mine632330

gazete dediği için newspaper olmalı. Gazeteleri demiyor ki???

February 12, 2018

Mehmet316451

"He delievers newspapers." cevabım kabul edilmedi. Neden cinsiyetçilik yapıyorsunuz?

April 29, 2018

Elaselin2

Gazeteler yerine gazete yazıyor tekil ama

May 10, 2018
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.