Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"O gazete dağıtır."

Çeviri:She delivers newspapers.

4 yıl önce

19 Yorum


GoncaRabia

neden newspaper değil de newspapers? gazete dağıtır tekil değil mi?

3 yıl önce

falconblue

Çeviri; "gazeteleri dağıtır olmuyor mu?" bilmediğim farklı bir gramer yapısı mı var?

4 yıl önce

omercito
omercito

Gazeteleri derseniz belirli/bilinen/görülen/duyulan/vs... gazetelerden bahsetmiş olursunuz. O nedenle "the newspapers" olarak kullanmanız gerekir.

"She delivers newspaper." ise hatalı bir kullanımdır. Çünkü böyle bir durumda newspaper bir article/belirtece ihtiyaç duyar. "a newspaper" derseniz "o bir gazete dağıtır" olur, "the newspaper" derseniz "o, gazeteyi dağıtır" olur.

"She delivers newspapers." ile kastedilen ise, o kişinin genel olarak gazete dağıttığıdır. Bir veya daha fazla gazete dağıtıyor olması pek önemli değil. Burada yaptığı iş gazete dağıtmak.

4 yıl önce

ersinturac

açıklamanızı farketmediğim için yukarıya yazdım.daha dikkatli olmam gerekiyor anlaşılan.

2 yıl önce

mergun1611

dağıtmal deal değilmi burada delivery teslim etmek

3 yıl önce

kerimsarigul

Türkçesi neden tekil peki? Yorum yapılmış ama düzeltilmemiş.

3 yıl önce

TheProStudent

Belirteç konusunda İngilizce ve Türkçe farklı kurallara sahip. "O gazeteler dağıtır." fazla şiirsel bir cümle olduğu için verilmek istenen anlamı bozar. Örneğin İngilizcede "Do you like apples?" demek durumundayız ama Türkçede "Elma sever misin?" deriz.

3 yıl önce

ErsinDogan

distribute de kullanılabilir

3 yıl önce

ShadowBreakk

He/She distributes newspapers cevabı eklenmeli.

2 yıl önce

GktrkKarag

Disparses kullanilabir mi

4 yıl önce

abdullah261553

verdigim cevap doğru ama hata verdi . he delivers... işaretledim yanlış diyor. neden acaba :/

3 yıl önce

zalihahasd

iki doğru cevap var ondan dolayı olabilir

2 yıl önce

emreztekin1

deliver teslim etmek değilmidir nerden cıktı dagıtmak ?

2 yıl önce

iremsenagmer

GAZETE DİYO ORAYA NEWSPAPERS YAZILMIŞ NASIL S TAKISI ALIYO ANLAMADIM

2 yıl önce

CanDemirci6

o gazete dağıtır sorusunun cevabı newspapers olmamalı soru tekil

10 ay önce

sukruaslan51

Gazete tekilken neden ingilizcede çoğul olarak tercüme ediliyor? Ben bu kuralı bilmiyorum.

9 ay önce

mine632330

gazete dediği için newspaper olmalı. Gazeteleri demiyor ki???

8 ay önce

Mehmet316451

"He delievers newspapers." cevabım kabul edilmedi. Neden cinsiyetçilik yapıyorsunuz?

5 ay önce

Elaselin2

Gazeteler yerine gazete yazıyor tekil ama

5 ay önce