1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Onun telefon numarasına ihti…

"Onun telefon numarasına ihtiyacı var."

Çeviri:Er braucht die Telefonnummer.

October 6, 2017

5 Yorum

Konu önem sırasına göre

humetin

Onun bir telefon numarasına ihtiyacı var - Er(sie-es) braucht eine Telefonnummer.

October 6, 2017

SteffiBookworm

"Die" yerine "eine" kullanırsanız, bunun yerine, kendisi için bir telefona ihtiyaç duyduğu anlamına gelir, ancak aranacak bir kişinin numarası değil.
Er braucht endlich ein eigenes Telefon / eine eigene Telefonnummer - damit seine Freundin nicht immer bei uns anruft ;)

October 8, 2017

Alibektas

Örneğin; bazı internet sitelerine üyelik için telefon numarasına ihtiyaç duyulabiliyor mesela. Ben burada o mantıkla hareket edip "eine" demiştim Fakat "aranacak bir kişinin telefon numarasına ihtiyaç duymak" şeklinde düşünüldüğünde "die" daha mantıklı tabi. Çoğu kişinin benzer yanlış anlaşılmalara düştüğü bunun gibi örneklerde iki alternatif cevap da kabul edilebilir bence.

September 10, 2019

ozutemizz

Doğru cevap olarak "Er braucht ihre Telefonnummer" cümlesini kabul etmişsiniz ancak burada "Çeviri:Er braucht die Telefonnummer." şeklinde vermişsiniz. İkisi de doğru ama bu tutarsızlık kafa karıştırıcı olabilir.

Bazı Türkçe cümlelerin Almanca karşılığı birden fazla olabiliyor bu örnekte olduğu gibi. Kafa karışıklığını önlemek için daha uygun cümleler tercih edilebilir. Örneğin:

Sebastian'ın telefon numarasına ihtiyacı var. (Sebastian braucht die Telefonnummer.) Onun Sebastian'ın telefon numarasına ihtiyacı var. (Er braucht Sebastians Telefonnummer.) Sebastian'ın onun telefon numarasına ihtiyacı var. (Sebastian braucht ihre Telefonnummer.)

September 12, 2019

siyam39

Er braucht ihre Telefonnummer. Demiştim, cümleyi öyle algıladım çünkü. Bence böyle anlayanlar için de kabul edilebilir kurdukları cümle.

September 29, 2018
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.