1. Forum
  2. >
  3. Topic: Romanian
  4. >
  5. "The new teachers are not lik…

"The new teachers are not like ours."

Translation:Învățătorii noi nu sunt ca ai noștri.

October 6, 2017

10 Comments


gustawsohn

”Învățătorii noi...” = ”Noii învățători...”, or not, DL?!?


Jenny889914

Este acelaşi lucru


Monica684041

da ! ... dar DL nu accepta frazele unde adjectivul este primul numit....

vezi si exemplul cu ...

a) Bulevardele mari sunt in estul orasului ... (solutia acceptata de DL)

b) Marile bulevarde sunt in estul orasului ... (solutia neacceptata de DL)

Frumusetea limbii romane consta si in aceasta varietate de exprimare prin syntaxa scrisa , pe cand in alte limbi mai rigide ... asa ceva se poate face doar prin accentuarea acustica a substantivului ( cazul a ) sau a adjectivului ( cazul b) ...


TheHacker22345

Why do we have to put "Învățătoarea" instead of "Profesul"


iiai
Mod

    TheHacker22345, you can use "Profesorul" or "învățătorul" for "the teacher" whenever you want. In Romania ”educatorul” is used for pre-school education, "învățătorul" is (mostly) the only teacher for primary schools and ”profesorul” appears in secondary school. With some exceptions.


Roy784735

    Inbatatorea is a teacher for elementary school while profesoara was a teavher in secondary/highschool


iiai
    Mod

      Don't rush :) ! The letters c, v, b are way too much close each other on your keyboard :)


I92P2

      Help someone understand me, WHY in the exercise https://www.duolingo.com/skill/ro/Occupations-1/8 "invatatoarele noi nu sunt ca ai nostri" not accepted as correct expression? WHY only PROFESorii?


iiai
      Mod

        I92P2, "invatatoarele noi nu sunt ca ai nostri" is rejected not because of occupation but because of the fact you used the feminine noun ”învățătoarele” and ”ai noștri” is masculine. If you want an accepted answer, that is ”învățătoarele noi nu sunt ca ale noastre

        Learn Romanian in just 5 minutes a day. For free.