Duolingo je nejoblíbenější způsob na světě, jak se naučit jazyk. A co je nejlepší, je 100% zdarma!

"Jaké předměty studuješ ve škole?"

Překlad:What subjects do you study at school?

před 11 měsíci

3 komentáře


johnnyk16

"What subjects do you study at school?" proč se u školy nepíše člen, je nějaké speciální pravidlo pro určité instituce?

před 11 měsíci

tatka_
tatka_

Běžně jsou bez členu obecné pojmy, které označují nějakou myšlenku, než fyzickou věc. V tomto případě si nepředstavím konkrétní budovu, ale spíše to, že (v nějaké škole) studuje předměty.

Pokud použijeme členy, nebo předložky At, In, je to trochu komplikovanější.

*I'm at school – Jsem ve škole

*I'm in school - Jsem školák

*At a/the school, nebo In a/the school - Učím (vyučuji) ve škole.

Rozdíly jsou také mezi britskou a americkou angličtinou.

před 11 měsíci

Filomena.Prvni

Pokud by se jednalo o vysokou školu, přeložila bych větu: "Jaké předměty studuješ na universitě (či ležérněji "na vysoké")?" Pokud o školu základní či střední: "Jaké předměty se učíš ve škole?" Proto mi tento překlad zde vyvěšen poněkud nesedí.

před 8 měsíci