1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "İngiltere'ye gitmek arzusund…

"İngiltere'ye gitmek arzusundayım."

Çeviri:Ich habe den Wunsch, nach England zu gehen.

October 10, 2017

12 Yorum


SabineBergmann1

Lüften, herkes "arzusundayim" parcalarina ayırebılır mi? Arzu = der Wunsch, wünschen = arzulamak / arzu etmek. Neden arzuSUNdayim? Anlamiyorum.


alibektas34

• Arzu = der Wunsch,

• gitmek arzu(s)-u [compound name] = der Wunsch zu gehen,

• gitmek arzusu(n)-da olmak = haben den Wunsch zu gehen,

• gitmek arzusundayım = Ich habe den Wunsch zu gehen.


alibektas34

"Gitmeyi arzuluyorum = Ich wünsche mir zu gehen." de diyebilirsiniz.

Man kann auch sagen: "gitmeyi arzuluyorum = Ich wünsche mir zu gehen."

Edit: ilk önce "Ich wünsche mir gehen." şeklinde hatalı bir cümle kurmuştum. Kafa karışıklığına sebep olmamak için "Ich wünsche mir zu gehen." olarak düzeltme yaptım.

Edit: Zuerst, Ich hatte einen falschen Satz als "Ich wünsche mir gehen." gebildet. Um Verwirrung zu vermeiden, Ich korrigierte es als "Ich wünsche mir zu gehen."


SabineBergmann1

evet ama 'Ich wünsche mir zu gehen'


alibektas34

Çok teşekkürler. Cevabımı düzelttim.

Vielen Dank. Ich habe meine Antwort korrigiert.


SabineBergmann1

teşekkürler, anladım.


RavenNikol52

Hep fqrkli sonuc veriyor yanlis yapinca bu duzeltilmeli


Anilture

Bu kadar uzatmanın ne anlamı var ich will nach england gehen desek yetmiyor mu?


Mebose

Ich will nach England gehen > İngiltere'ye gitmek istiyorum. Ama asil cümlede "zu" nun bir kullanis bicimi aciklanmaya calisilmis. Oda öznesi ayni olan iki cümle birlestirilirken zu kullanilir.

Ich will > Ben istiyorum

Ich probiere neue Dinge aus. > Yeni seyler deniyorum.

Bu iki cümleyi birlestirirken öznelerimiz ayni oldugu icin ( ich), öznenin birini atiyoruz ve eger fiil ayrilabilen bir fiil degilse fiilden önce, ayrilan bir fiilsede fiilin ortasina zu getiriyoruz.

Ich will neue Dinge auszuprobieren. > Yeni seyler denemek istiyorum.

Bence duolingo nun en büyük SIKINtisi birseyleri cümle kurarak ögretmeye calismasi. Kurallari bilmeden sadece cümleyle ögretmek, Bu neden böyle oldu? sorusunun karsilik bulamamasi bence bu programin en büyük eksiklikleri.


YNSZ1

İch möchte nach england ???


Yusuf12613

ich wünsche nach England zu gehen

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.