1. Foro
  2. >
  3. Tema: Catalan
  4. >
  5. "Els gossos hauran pensat en …

"Els gossos hauran pensat en mi."

Traducción:Los perros habrán pensado en mí.

October 14, 2017

4 comentarios


ciroptero

Como distingo la pronunciación de amb y en ?


Oceanotti

No hay mucha diferencia. Eso hace que muchos se confundan al escribir frases como estas.


JosAntonio22462

Bona nit, oceanotti. Què tal?. Ahir vaig acabar tots els exercicis de duolingo-català i he volgut escriure ara unes línies per agrair-vos moltíssim aquesta aplicació que m'ha servit entre altres coses per ampliar el meu vocabulari de català , per practicar-ne verbalment i per escrit, i per solucionar molts dubtes que tenia de fonètica, de gramàtica i d'ortografia d'aquesta llengua que vaig començar a aprendre-la fa ja uns mesos. Tu has estat el professor que més dubtes m'has explicat i per aquesta raó he decidit que siguis tu, personalment, qui rebessis la meva felicitació. Vull dir-vos que heu estat el gran descobriment i que en general m'ha encantat el 99.5% del curs; només hi ha hagut un 0.5% que no m'ha agradat massa: i és l'excessiu contingut polític que he trobat de vegades ... tot no podia ser perfecte ;-P. Vull felicitar-vos, tots vosaltres en general (duolingo català) , i a tu en particular , per la vostra feina. Sense dubte, el vostre duolingo és de tots el millor plantejat (estructura, apartats, granàtica, respostes als dubtes...). Esperant que feu un segon duolingo català (2.0) per apuntar-m'hi. Abraçada enorme des de la Rioja (on visc) i Cantabria (on es podria dir que vaig néixer). PD Seguiré practicant català amb aquesta aplicació


Oceanotti

Hola JosAntonio!

Acabo de llegir el teu comentari. Es curiós que no l'hagués vist abans, perquè em sembla que fins i tot n'he trobat altres de teus més recents i els he contestat. Em sabria greu que pensessis que no et volia contestar, però ja veus que això del fòrum va com va i pot anar amb una mica de retard.

M'ha fet molta il·lusió que t'hagis pres la molèstia d'escriure aquest comiat tan bonic. Et vull felicitar perquè està molt ben escrit i només hi he trobat un parell de cosetes a millorar (però sóm a un curs de català, oi?) Tinc curiositat per saber si tot això ho has après al curs o si quan vas començar-lo ja en sabies una mica. Ens aniria bé el feedback.

Sobre el curs, ara estem revisant-ne els continguts i posant-los a punt. Hi ha una pila de petits errors i d'incoherències que convé adobar. Suposo que en algun moment sortirà una nova versió de l'arbre, però no preveig que sigui gaire trencadora, perquè ens fa la impressió que el curs està funcionant prou bé tal com és i ja diuen que, si no és trencat, millor no arranjar-lo. Però t'agraeixo moltíssim els suggeriments de millora, i segur que podrem aplicar-ne alguns.

Ja sabem que la secció de política genera controvèrsia, però amb aquest tema passa com amb d'altres en altres cursos, que són polèmics però necessaris. Altres cursos tenen problemes amb els temes relacionats amb la llibertat sexual o la igualtat entre dones i homes, per exemple. Nosaltres, per sort, aquest problema no el tenim, almenys de moment (i toco fusta). Però amb el català la qüestió política és, des de fa ja prou temps, molt central al debat social i no podem ignorar aquest fet.

Les qüestions polítiques, de gènere i de religió són des de sempre temes que generen opinions fortes i hi ha gent que no vol ni sentir-ne parlar. Nosaltres no acceptem aquesta mena d'imposicions. Al curs de català —igual que als altres de Duolingo— no ens pronunciem sobre aquestes matèries ni tampoc entrem en polèmiques, però oferim vocabulari i recursos perquè qui vulgui ho pugui fer a on sigui pertinent. Les oracions del curs vénen sempre mancades de context i no expressen opinió (per molt que se'ls vulgui treure la punta) i si veiem que algú entra en consideracions que no vénen al cas a les àrees de discussió d'oracions, fem de moderadors i el convidem a endur-se-les a un lloc més adient. (Dit de passada: suposo que coneixes el sistema que té Duolingo per reportar els abusos d'aquesta mena, cas que als moderadors se'ns passi cap.) Al fòrum permetem que qui vulgui parli amb llibertat, sempre que ho faci amb respecte, però això ja se surt dels continguts del curs.

M'agradarà molt anar-te trobant al fòrum i a les àrees de discussió d'oracions. Ara que ja ets veterà, no dubtis a ajudar els estudiants novells amb els teus coneixements i la teva experiència. Ensenyant i ajudant a aprendre també s'aprèn molt!

Salutacions cordials!

Aprende catalán en solo 5 minutos diarios. Completamente gratis.
Empieza