"The men eat a strawberry."

Vertaling:De mannen eten een aardbei.

April 4, 2014

7 opmerkingen


Hovens

Je hoort bijna niet of het MAN of MEN is

April 25, 2014

AT024

Dat kan je aan het woordje EAT zien. Als het EAT is dan krijg je MEN. Als het EATS is dan krijg je MAN.

May 10, 2014

Daf1234567

Je kan lezen of het men of man is!

February 3, 2015

MentalPinball

Nee, het klinkt 'men', de uitspraak is juist.

May 27, 2017

MarwaNaghs

Het is toch enkelvoud?

April 4, 2014

Lavinae
Mod

Nee, 'men' is meervoud :)

  • man = man
  • mannen = men

Bovendien is 'eat' niet het derde persoon enkelvoud maar, in dit geval, het derde persoon meervoud. Zie hier de verbuiging van 'to eat' in de onvoltooid tegenwoordige tijd:

  • Ik eet = I eat
  • Jij/je/u eet = You eat
  • Hij/zij/het eet = He/she/it eats
  • Wij eten = we eat
  • Jullie eten = you eat -Zij/Ze eten = they eat

Dus:

  • "The men eat a strawberry" = "De mannen eten een aardbei"
  • "The man eats a strawberry" = "De man eet een aardbei"
April 4, 2014

St33f

Duidelijke uitleg! Super

September 5, 2014
Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.