A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"Nem akarom, hogy kinyissa az ablakot."

Fordítás:I do not want him to open the window.

0
4 éve

24 hozzászólás


P.Gabor

i do not want that he opens the window - ezt nem fogadta; jelentettem. Mi a vélemény?

5
Válasz4 éve

bruati

felesleges volt, rossz megoldás. ezt így kell mondani. pl a suggest olyan ige, ami után that-et kell használni, nem lehet to-t, de a want után to kell.

1
Válasz4 éve

HellRomero

Szerintem ez korrektebb megoldás.

0
Válasz4 éve

tien761

Miért a him/her kell itt és miért nem a he/she ?

2
Válasz3 éve

Harga
Harga

Az angolok így tanulták a mamájuktól, a nyelvtanulók pedig az angoloktól.

0
Válasz5 hónapja

bruati

mert tárgy esetbe kell tenni

0
Válasz5 hónapja

DiaBujdoso

Valaki elmagyarázná nekem, hogy a 'to' miért nem a 'want' után következik!? Miért kerül a 'him/her' a 'want to' szerkezet közé?

2
Válasz1 éve

bruati

Many verbs are followed by object + infinitive. e.g. I want you to listen.

With some verbs (e.g. want, allow), a that-clause is impossible. She didn't want me to go. (NOT She didn't want that I go.) They don't allow people to smoke. (NOT They don't allow that people smoke.) I didn't ask you to pay for the meal. (NOT I didn't ask that you pay for the meal.)

Van egy táblázatom, amelyben jó pár ilyen ige van. Ha kéred, elküldöm.

3
Válasz1 éve

DiaBujdoso

Nagyon szépen köszönöm a válaszodat, és a táblázatot is, ha átküldöd :) Szép napot! :)

0
Válasz1 éve

karak74

Kedves Dia! Előre szólok, gonosz leszek, és ezért elnézést is kérek, de az e-mail címedet nagyon szépen köszönik a spam-robotok. Ha megengedsz egy javaslatot, ha már felvetted a kapcsolatot brutai-val, esetleg már el is küldte a kért anyagot, használd az előző kommentednél a "szerkeszt", esetleg a "törlés" gombot! Szép napot és jó tanulást! :)

1
Válasz11 éve

DiaBujdoso

Kedves karak74! Köszönöm szépen, hogy figyelmeztettél, erre nem gondoltam :) Szép napot neked is! :)

0
Válasz1 éve

karak74

Örömmel.

0
1 éve

karak74

Légyszi, a fenti indoklásnak megjelölnéd a forrását?

0
Válasz1 éve

bruati

Nem tudom, hogy rám gondoltál-e, de én a "Michael Swan - Practical English Usage_3rdEd" könyvet használom. Ez a téma a 283. fejezet. Ja és hogy legközelebb tudják a többiek, hogy melyik témához szólsz, akkor a témánál nyomj a válasz gombra, de szerintem tudod te ezt, csak lehet, hogy mellé nyomtál.

0
Válasz1 éve

karak74

Először is köszönöm a válaszodat, és hogy utánanéztél nekem. A könyvet letöltöttem, a 283-as fejezetet megnéztem, de a fenti idézetet nem találtam meg benne. E mellett azt határozottan láttam, hogy igazad van, és az általad leírt szerkezet jó, használható és működik. A kérdőjel ott van bennem, hogy a másik variációra (A want után közvetlen álló that-ra) azt írtad, hogy tiltott. Ennek a tiltásnak nem találtam nyomát (csak a fentebbi hsz-edben levő idézetben, és ezért is kértem a forrását.) Egyrészt arról sem találtam semmit, hogy ne lenne tiltott, másrészt értem én, hogy ha van egy lehetőség, ami jó, és működik, akkor minek forszírozni a másikat? Egy, sajnos makacs és keményfejű vagyok. (Tudom, ne legyek!) Kettő. Tényleg érdekel a dolog, mert azért van itt az ember, hogy tanuljon.

A másik ügyben: Nem nyomtam mellé, és ismerem a válasz funkciót. És használtam is. Azért kösz, hogy csak a tévedést tételezted fel rólam, és nem a tudatlanságot. :-) A behúzásokból egyértelműen lehet tudni, hogy melyik hsz-re válaszoltam. Mivel az én, (a kérdéses hsz előtti) ikonom egy oszlopban van a Dia (ezen füzéren belüli) második hsz-ének ikonjával, így ugyanarra a hsz-re válaszoltunk. A sorrendet nem tudom befolyásolni, mert egyrészt az a pontozás alapján állítódik be. (Like - Dislike = Pontszám), másrészt ha egyforma a pont, akkor érkezési sorrend van (, harmadrészt hölgyeké az elsőbbség, ezért is lehet Dia hsz-e hamarabb :-) ). Még egyszer, köszönöm a segítséget!

0
Válasz1 éve

bruati

283 infinitives (5): I want you to listen Many verbs are followed by object + infinitive. I want you to listen. With some verbs (e.g. want, allow), a that-clause is impossible. She didn't want me to go. (NOT She didn't want that I go.) They don't allow people to smoke. (NOT They don't allow that people smoke.) I didn't ask you to pay for the meal. (NOT I didn't ask that you pay for the meal.)

0
1 éve

karak74

Megvan! Csak amit én letöltöttem, szerintem más kiadás. Nálam a "284 Infinitive complements (2)" fejezet (1)-es alpontja alatt lett meg. Köszi! (És most valamiért az utolsó hsz-ednél nem láttam "válasz" gombot.)

0
Válasz1 éve

vallyonliza

Kérlek segítsetek. Mikor kell to és mikor nem? Pl nem akarják, hogy macskája legyen, oda nem kell... De ide kellett. Kavar a fejemben. :-(

0
Válasz4 éve

bruati

én segítenék neked szívesen angolból is :-), de csak akkor tudok, ha értelmesen leírod mit szeretnél tudni, mert ebből nem derül ki

0
Válasz4 éve

vallyonliza

köszi, hogy angolból is! :) tehát itt: 'I do not want him TO open the window' tehát az open előtt van to. de a 'they do not want her have a cat' (remélem, jól írom) itt a have előtt nem kell a to, pedig ugyan az a szerkezet. (vagy nem). vagy meg kell tanulni, hogy mely ige elé kell és hova nem? remélem, így már értelmesebben írtam le a bánatomat. a segítségedet előre is köszi! :)

0
Válasz4 éve

bruati

'They do not want her have a cat.' - ezt honnan szedted, mert nem jó. a want és még sok más ige a 'verb + object + infinitive' szerkezettel használatos, tehát mindig kell a to. Bővebb kifejtés itt nehézkes. Egyébként napszemüveg nélkül is jól nézel ki :-)

0
Válasz4 éve

vallyonliza

nem fogod elhinni, de innen vettem. párszor to-val írtam és mindig jól elvesztettem a szívemet... ok, akkor a kavar megszüntetve. köszönöm. egyébként kedves észrevétel :)

0
Válasz4 éve

karak74

Biztos, hogy a They do not want her have a cat. mondat így volt? Ebben brutai-val kell egyet értsek. (És a szemüveg kérdésében is.)

0
1 éve

Attila370580

I don't want that her to open the window. Ez miért nem jó?

0
Válasz1 hónapja