"Nem akarom, hogy kinyissa az ablakot."

Fordítás:I do not want her to open the window.

4/4/2014, 12:21:35 PM

24 hozzászólás


P.Gabor

i do not want that he opens the window - ezt nem fogadta; jelentettem. Mi a vélemény?

4/4/2014, 12:21:35 PM

bruati

felesleges volt, rossz megoldás. ezt így kell mondani. pl a suggest olyan ige, ami után that-et kell használni, nem lehet to-t, de a want után to kell.

4/13/2014, 12:24:22 AM

HellRomero

Szerintem ez korrektebb megoldás.

4/4/2014, 8:25:55 PM

tien761

Miért a him/her kell itt és miért nem a he/she ?

3/22/2015, 4:52:30 PM

bruati

mert tárgy esetbe kell tenni

2/12/2018, 5:53:38 PM

Harga

Az angolok így tanulták a mamájuktól, a nyelvtanulók pedig az angoloktól.

2/12/2018, 2:14:05 PM

DiaBujdoso

Valaki elmagyarázná nekem, hogy a 'to' miért nem a 'want' után következik!? Miért kerül a 'him/her' a 'want to' szerkezet közé?

2/22/2017, 3:23:32 PM

bruati

Many verbs are followed by object + infinitive. e.g. I want you to listen.

With some verbs (e.g. want, allow), a that-clause is impossible. She didn't want me to go. (NOT She didn't want that I go.) They don't allow people to smoke. (NOT They don't allow that people smoke.) I didn't ask you to pay for the meal. (NOT I didn't ask that you pay for the meal.)

Van egy táblázatom, amelyben jó pár ilyen ige van. Ha kéred, elküldöm.

2/22/2017, 10:46:27 PM

DiaBujdoso

Nagyon szépen köszönöm a válaszodat, és a táblázatot is, ha átküldöd :) Szép napot! :)

2/24/2017, 3:22:50 PM

karak74

Kedves Dia! Előre szólok, gonosz leszek, és ezért elnézést is kérek, de az e-mail címedet nagyon szépen köszönik a spam-robotok. Ha megengedsz egy javaslatot, ha már felvetted a kapcsolatot brutai-val, esetleg már el is küldte a kért anyagot, használd az előző kommentednél a "szerkeszt", esetleg a "törlés" gombot! Szép napot és jó tanulást! :)

3/20/2017, 6:07:58 PM

DiaBujdoso

Kedves karak74! Köszönöm szépen, hogy figyelmeztettél, erre nem gondoltam :) Szép napot neked is! :)

3/21/2017, 3:12:03 PM

karak74

Örömmel.

3/21/2017, 4:03:31 PM

karak74

Légyszi, a fenti indoklásnak megjelölnéd a forrását?

3/20/2017, 8:36:40 PM

bruati

Nem tudom, hogy rám gondoltál-e, de én a "Michael Swan - Practical English Usage_3rdEd" könyvet használom. Ez a téma a 283. fejezet. Ja és hogy legközelebb tudják a többiek, hogy melyik témához szólsz, akkor a témánál nyomj a válasz gombra, de szerintem tudod te ezt, csak lehet, hogy mellé nyomtál.

3/22/2017, 10:44:56 PM

karak74

Először is köszönöm a válaszodat, és hogy utánanéztél nekem. A könyvet letöltöttem, a 283-as fejezetet megnéztem, de a fenti idézetet nem találtam meg benne. E mellett azt határozottan láttam, hogy igazad van, és az általad leírt szerkezet jó, használható és működik. A kérdőjel ott van bennem, hogy a másik variációra (A want után közvetlen álló that-ra) azt írtad, hogy tiltott. Ennek a tiltásnak nem találtam nyomát (csak a fentebbi hsz-edben levő idézetben, és ezért is kértem a forrását.) Egyrészt arról sem találtam semmit, hogy ne lenne tiltott, másrészt értem én, hogy ha van egy lehetőség, ami jó, és működik, akkor minek forszírozni a másikat? Egy, sajnos makacs és keményfejű vagyok. (Tudom, ne legyek!) Kettő. Tényleg érdekel a dolog, mert azért van itt az ember, hogy tanuljon.

A másik ügyben: Nem nyomtam mellé, és ismerem a válasz funkciót. És használtam is. Azért kösz, hogy csak a tévedést tételezted fel rólam, és nem a tudatlanságot. :-) A behúzásokból egyértelműen lehet tudni, hogy melyik hsz-re válaszoltam. Mivel az én, (a kérdéses hsz előtti) ikonom egy oszlopban van a Dia (ezen füzéren belüli) második hsz-ének ikonjával, így ugyanarra a hsz-re válaszoltunk. A sorrendet nem tudom befolyásolni, mert egyrészt az a pontozás alapján állítódik be. (Like - Dislike = Pontszám), másrészt ha egyforma a pont, akkor érkezési sorrend van (, harmadrészt hölgyeké az elsőbbség, ezért is lehet Dia hsz-e hamarabb :-) ). Még egyszer, köszönöm a segítséget!

3/23/2017, 5:40:49 PM

bruati

283 infinitives (5): I want you to listen Many verbs are followed by object + infinitive. I want you to listen. With some verbs (e.g. want, allow), a that-clause is impossible. She didn't want me to go. (NOT She didn't want that I go.) They don't allow people to smoke. (NOT They don't allow that people smoke.) I didn't ask you to pay for the meal. (NOT I didn't ask that you pay for the meal.)

4/5/2017, 3:00:36 PM

karak74

Megvan! Csak amit én letöltöttem, szerintem más kiadás. Nálam a "284 Infinitive complements (2)" fejezet (1)-es alpontja alatt lett meg. Köszi! (És most valamiért az utolsó hsz-ednél nem láttam "válasz" gombot.)

4/5/2017, 4:19:06 PM

vallyonliza

Kérlek segítsetek. Mikor kell to és mikor nem? Pl nem akarják, hogy macskája legyen, oda nem kell... De ide kellett. Kavar a fejemben. :-(

5/13/2014, 5:12:07 AM

bruati

én segítenék neked szívesen angolból is :-), de csak akkor tudok, ha értelmesen leírod mit szeretnél tudni, mert ebből nem derül ki

5/13/2014, 3:02:32 PM

vallyonliza

köszi, hogy angolból is! :) tehát itt: 'I do not want him TO open the window' tehát az open előtt van to. de a 'they do not want her have a cat' (remélem, jól írom) itt a have előtt nem kell a to, pedig ugyan az a szerkezet. (vagy nem). vagy meg kell tanulni, hogy mely ige elé kell és hova nem? remélem, így már értelmesebben írtam le a bánatomat. a segítségedet előre is köszi! :)

5/14/2014, 9:58:45 AM

bruati

'They do not want her have a cat.' - ezt honnan szedted, mert nem jó. a want és még sok más ige a 'verb + object + infinitive' szerkezettel használatos, tehát mindig kell a to. Bővebb kifejtés itt nehézkes. Egyébként napszemüveg nélkül is jól nézel ki :-)

5/14/2014, 2:56:52 PM

vallyonliza

nem fogod elhinni, de innen vettem. párszor to-val írtam és mindig jól elvesztettem a szívemet... ok, akkor a kavar megszüntetve. köszönöm. egyébként kedves észrevétel :)

5/15/2014, 7:01:40 AM

karak74

Biztos, hogy a They do not want her have a cat. mondat így volt? Ebben brutai-val kell egyet értsek. (És a szemüveg kérdésében is.)

3/20/2017, 6:39:01 PM

Attila370580

I don't want that her to open the window. Ez miért nem jó?

6/20/2018, 3:00:53 PM
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.