"You show them the dog."

Vertaling:Jij toont ze de hond.

April 4, 2014

3 opmerkingen

Gesorteerd op topberichten

kimmetje3008

Het is hen niet hun

April 4, 2014

Lavinae

Link naar lijst die aangeeft voor welke werkwoorden hen en hun moeten worden gebruikt

Met het werkwoord 'tonen' gebruik je 'hun', omdat het hier om een meewerkend voorwerp gaat: 'them' wordt hier gebruikt als een meewerkend voorwerp zonder voorzetsel.

Dus wordt 'hun' in zinnen gebruikt zoals:

  1. We hebben het hun verteld.
  2. Zal ik hun een goed glas wijn inschenken?
  3. Het verbaasde hun niets, én
  4. Je toont hun de hond.

Hier vind je de uitgebreide uitleg. :)


Ikniet

Bedankt! Ik erger me altijd mateloos aan mensen die het verschil niet weten tussen 'zij' en 'hun'. Maar het verschil tussen 'hen' en 'hun' is een stuk lastiger.

Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.