"You show them the dog."

Vertaling:Jij toont ze de hond.

4 jaar gelden

3 opmerkingen


kimmetje3008

Het is hen niet hun

4 jaar gelden

Lavinae
Lavinae
Mod

Link naar lijst die aangeeft voor welke werkwoorden hen en hun moeten worden gebruikt

Met het werkwoord 'tonen' gebruik je 'hun', omdat het hier om een meewerkend voorwerp gaat: 'them' wordt hier gebruikt als een meewerkend voorwerp zonder voorzetsel.

Dus wordt 'hun' in zinnen gebruikt zoals:

  1. We hebben het hun verteld.
  2. Zal ik hun een goed glas wijn inschenken?
  3. Het verbaasde hun niets, én
  4. Je toont hun de hond.

Hier vind je de uitgebreide uitleg. :)

4 jaar gelden

Ikniet

Bedankt! Ik erger me altijd mateloos aan mensen die het verschil niet weten tussen 'zij' en 'hun'. Maar het verschil tussen 'hen' en 'hun' is een stuk lastiger.

4 jaar gelden
Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.