1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "My daughter gives me so much…

"My daughter gives me so much joy."

Çeviri:Benim kızım bana o kadar çok neşe verir ki.

April 4, 2014

11 Yorum


talhatasdemir

sonundaki ki ekinin olacağını nereden biliyoruz. bu cümle "kızım bana çok fazla neşe verir" şeklinde kurulmak istense nasıl kurulur?


rebeka06

Aynı soruyu ben de soruyorum. Diğer cümleyi nasıl kurarız o zaman? Ben de öyle çevirdim çünkü


ahmetatakan1

Bilemeyiz tek başına bu cümlenin çevirisinde ''ki'' hatalı olmuş bence,devamında bir cümle daha olsaydı ''ki'' kullanımı olabilirdi anlama bağlı olarak


aoskdaosdkoas

doğru cevaplar arasında "kızım bana öyle neşe verir" var yanlış değil mi bu


suleelus

öyle çok neşe verir ki dese olur ama öyle neşe verir olmaz tabii ki. öyle çok ve öyle aynı değil çünkü. detaylı bir açıklama yaparsak : öyle neşe verir dediğinizde nasıl neşe verdiğini tarif eder gibi olursunuz. benim kızım kuklalarla beni neşelendirir der bir kadın diğeri de benimki de öyle neşelendirir der (yani onun kızı da kuklayla neşelendirirmiş) bir diğeri elindeki çiçeği gösterip benimki de böyle neşelendirir der. ".... öyle neşe verir ki" bile denilse anlam daha yakın olurdu.


HalimTuran

Bu cumle hatali olmus.


onurucbin

Öyle, çok anlamında kullanılmış. "Öyle korktum ki" de olduğu gibi. Yani yanlış değil.


Atilla216742

"Benim kızım bana o kadar çok neşe verir ki." karşılığının bence de uygun olduğunu düşünüyorum. "ki" Türkçe anlatımı tamamlıyor. Türkçe olarak çok kullanıma uygun bir kelime değil. Sadece İngilizce cümleyi anlayıp anlatmaya uygun.


OnurM_

"Kızım bana o kadar mutluluk veriyor ki." cümlesi de doğru kabul edilmeli. Mutluluk ve neşe eş anlamlı çünkü.


kamil_varan

"kızım bana çok fazla keyif verir" doğru olmalı

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.