"Şampiyonluğu kim kazandı?"

Çeviri:Who won the championship?

April 4, 2014

18 Yorum


talhatasdemir

"who did win the championship ?" olmaz mıydı?

April 4, 2014

omercito

Eylemi gerçekleştiren asıl özneyi veya eylemdeki asıl özneyi öğrenmek için sorduğumuz sorularda, soru sözcükleri özne olarak kullanılıyor ve böylece "did"e ihtiyaç duymuyoruz.

Who ate this? - DOĞRU

Who did eat this? - HATALI (Ancak ciddi anlamda bir vurgu söz konusu olursa kullanılabilir.)

(Ahmet ate this. - DOĞRU)

(Ahmet did eat this. - HATALI)

--

What happened? - DOĞRU

What did happen? - HATALI

--

Who came here? - DOĞRU

Who did come here? - HATALI

--

How many people saw this? - DOĞRU

How many people did see this? - HATALI

--

Bu durum geniş zaman için de aynı şekli ile geçerli. En basit örnek;

Who likes swimming? - DOĞRU

Who does like swimming? - HATALI


b92erkan

Keske favori butonu olsa da bu öğretici cevapları favorileyip tekrar bakabilsek


omercito

Evet bazen benim de aradığım bir özellik :) Ama sayfayı tarayıcınızın yer imlerine ekleyebilirsiniz Duolingo adında bir klasör oluşturup.


ergmuz

bu tip bilgileri Word sayfasına kaydedebilirsin.


kunter54

Bu kadar net bir açıklama için teşekkürler


bdeniz1997

i did say, bla bla. i said yerine böyle demek vurgular diye biliyorum bu durumda aslında yanlış olmaması lazım. her zaman da kullanılmaz gerçi


mehmet792968

When where gibi seylerle ozneyi soramayacagin icin hocamiz bize bunu sadece who da boyle olur diye ogretmisti


yonca75555

Who is neden olmuyor


MusalZafer

Geçmiş zaman sorusu yani şampiyonluk kazanılmış bitmiş yani kim kazandı?


emrbaba

peki ya who has won this?


mehmet792968

Bu cevap yanlis degil. Hatts bazi durumlar icin daha dogru bile. Gecmis bitmis bir zaman olarak simple past ama sonuclari ile su anda cok ilgiliysek present perfect tense


IronXeok

Champ niye kabul olmadı ya?


ceyluum1

The koymadım diye yanlış sayıyor


mehmet792968

Ismin i hali oldugu zaman belirgin oluyor ve the geliyor. Yani soruyu soran da cevabi veren de ayni belli bir sampiyonluktan bahsediyorlar. Mesela dunya kupasini konusuyoruz. O esnada biri kim kazandi diye soruuor. Biz biliyoruz ki the dunya kupasi

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.