Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Şampiyonluğu kim kazandı?"

Çeviri:Who won the championship?

4 yıl önce

14 Yorum


talhatasdemir

"who did win the championship ?" olmaz mıydı?

4 yıl önce

omercito
omercito

Eylemi gerçekleştiren asıl özneyi veya eylemdeki asıl özneyi öğrenmek için sorduğumuz sorularda, soru sözcükleri özne olarak kullanılıyor ve böylece "did"e ihtiyaç duymuyoruz.

Who ate this? - DOĞRU

Who did eat this? - HATALI (Ancak ciddi anlamda bir vurgu söz konusu olursa kullanılabilir.)

(Ahmet ate this. - DOĞRU)

(Ahmet did eat this. - HATALI)

--

What happened? - DOĞRU

What did happen? - HATALI

--

Who came here? - DOĞRU

Who did come here? - HATALI

--

How many people saw this? - DOĞRU

How many people did see this? - HATALI

--

Bu durum geniş zaman için de aynı şekli ile geçerli. En basit örnek;

Who likes swimming? - DOĞRU

Who does like swimming? - HATALI

4 yıl önce

b92erkan

Keske favori butonu olsa da bu öğretici cevapları favorileyip tekrar bakabilsek

3 yıl önce

omercito
omercito

Evet bazen benim de aradığım bir özellik :) Ama sayfayı tarayıcınızın yer imlerine ekleyebilirsiniz Duolingo adında bir klasör oluşturup.

3 yıl önce

ergmuz

bu tip bilgileri Word sayfasına kaydedebilirsin.

3 yıl önce

kunter54

Bu kadar net bir açıklama için teşekkürler

4 yıl önce

talhatasdemir

Teşekkürler :)

4 yıl önce

bdeniz1997

i did say, bla bla. i said yerine böyle demek vurgular diye biliyorum bu durumda aslında yanlış olmaması lazım. her zaman da kullanılmaz gerçi

3 yıl önce

yonca75555

Who is neden olmuyor

2 yıl önce

MusalZafer

Geçmiş zaman sorusu yani şampiyonluk kazanılmış bitmiş yani kim kazandı?

11 ay önce

emrbaba

peki ya who has won this?

3 yıl önce

ibrahiym

Tesekkurler

1 yıl önce

IronXeok

Champ niye kabul olmadı ya?

7 ay önce

ceyluum1

The koymadım diye yanlış sayıyor

6 ay önce