"Bu on iki mi?"

Çeviri:Ist es zwölf?

October 19, 2017

9 Yorum
Tartışma kilitli.


humetin

Belirli / Belirsiz - Ist das zwölf? desek ?


SteffiBookworm

Uhrzeit: Ist es zwölf? Anzahl: Sind das zwölf?


Mge184245

Ama burada saat sormadığı halde 'es' istiyor. Burada kastedilen rakam. Bu yüzden 'das' olmalıydı. Saat "bu on iki mi?" diye sorulmaz Türkçede


AsmKeskin1

Defterdeki okunaksız bir sayıyı soruyorum yazan kişiye; "Ist das zwölf" denmez mi?


SteffiBookworm

Bu durumda "Ist das eine Zwölf?" soruyorum.


can79345

Aynen bence de ist das zwölf olmali bana dogrusunu açıklamali


ben-u-sen

"bu" derken "es " yazsam kabul edilmiyor. Ama "bu oniki mi" sorusunda "das" kullandım yanlış kabul edildi."es" olmalıymış . Duolingo da doğru yu öğrenme şansı yok maalesef.


enanasya

Aynen katılıyorum.
Tutarlılık yok. Bu kelimesi için bazen das bazen es kelimesini kabul ediyor. Canları ne zaman ne ister bilemiyoruz.
Sorular net değil. Örneğin yukarıdaki sorunun hangi anlamda sorulduğu açıklanmalıydı.
Bir seferinde doğru dedikleri kelime/cümleye bir başka sefer yanlış diyorlar. Bu işi ciddi birileri ele almalı.
22 mart 2022 itibariyle forumlar kalkıyormuş yazdıkça yazayım bari.
19 mart 2022


ali584421

Ist es zwölf ?nasil? bu on iki olabiliyor acaba?

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.