"What do you know about their dog?"

Translation:Co víte o jejich psovi?

October 20, 2017

4 Comments
This discussion is locked.


hella166755

Jsou-li majitelé psa nebo i několika psů muži, ženy nebo zároveň muži i ženy, je to jejich pes nebo jejich psi a tedy bude "o jejich psovi nebo o jejich psech (s krátkým i). Pokud je majitelem jednoho nebo několika psů pouze jedna žena, je to její pes nebo její psi a bude tedy "o jejím psovi nebo o jejích psech" (s dlouhým í). Je-li majitelem jeden muž, je to jeho pes nebo jeho psi a bude to "o jeho psech".


Praha2017

jejich nebo jejích? Není oboje správné? Majitelé psa můžou být muži i ženy.


horsthartm2

Would like to know, if locative or dative? Thx


VladaFu

Locative, because of the :"o" meaning "about".

Learn Czech in just 5 minutes a day. For free.