"El lobo va hacia el bosque."

Traducción:El llop va cap al bosc.

October 21, 2017

4 comentarios
El debate ha sido cerrado.


magdahirsch

Cuál es la diferencia entre "cap" y "fins" Ej. El llop va cap al bosc. Tu arribes fins a casa teva


Oceanotti

cap a, fins a

Estas preposiciones son compuestas. Incluyen, como segundo constituyente, la preposición átona a. Esta se puede elidir en ciertos casos, como ante demostrativos o adverbios de lugar ante los cuales tampoco se usaría esa preposición. No pueden sustituirse por la preposición simple a.

  • cap a (hacia) ← Indica una dirección o una aproximación

  • fins a (hasta) ← Indica el límite final de una trayectoria

  • a (a) ← Indica el destino final


Petita.rebel

Dirigeix també serveix com a traducció del castellà, ir, dirigir es anar cap a algun lloc


asfarer

No s'accepten tots els sinònims de totes les paraules, perquè seria una bogeria, únicament s'accepten els sinònims totals (o per ús descriptiu de la llengua) i totes les variants dialectals més estandarditzades.

Imagina aquesta frase: La carta és llarga

Totes aquestes (i segur que d'altres) serien sinònimes:

--> L'escrit és llarg

--> L'opuscle és llarg

--> L'epístola és llarga

--> La lletra és llarga

--> El missatge és llarg

--> El commonitori és llarg

--> La butlla és llarga

--> La missiva és llarga

--> La notificació és llarga

I per a cadascuna d'aquestes frases se'n correspon una de diferent en castellà:

-- El escrito, la epístola, la misiva, el mensaje...

Aprende catalán en solo 5 minutos diarios. Completamente gratis.