Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Büyükanne onların oynamasına izin verir."

Çeviri:The grandmother lets them play.

4 yıl önce

11 Yorum


nmvc7

Grandmother gives them the permission to play. de doğru bence

1 yıl önce

rebeka06

Ben bu "to" yüzünden çok can kaybediyorum. Şimdi çevirilerden "the grandmother allows them to play" de, to varken, "the grandmother lets them play " de niye yoktur anlamadım. Belki çok basittir ama gramere en son bakalı 14 sene falan oluyor. O nedenle açıklarsanız çok sevinirim, ya da yönlendirme yaparsanız

4 yıl önce

omercito
omercito

Tamamen "let" ve "allow" un kullanımları ile ilgili bir durum :) Aralarındaki temel fark ise resmiyet/samimiyet farkı.

Allow için:

Duruma göre "Allow + nesne + mastar", "Allow + mastar" veya "Allow + verb-ing" kullanılabiliyor.

We don't allow them to smoke here.

We don't allow smoking here. (Nesne yok ise fiil+ing kullanıyoruz)

You are not allowed to smoke here.

It is not allowed smoking here.

Let için:

Genelde "Let + nesne + mastarsız fiil" şeklinde kullanılıyor.

Let him go.

They let me smoke here.

4 yıl önce

rebeka06

Açıklama için çok teşekkürler ama ben yine hata yapmaya devam edeceğim demek ki:). Hangisi resmi, hangisi samimi bilmem çok zor, ezberlemek lazım sadece demek ki

4 yıl önce

omercito
omercito

Let için bir samimiyet söz konusu. Allow için hem bir resmiyet hem de bir teklif etme/izin isteme söz konusu. Let olduğunda doğrudan olaya giriyorsunuz samimiyet sebebiyle :)

Please allow me to help you = Lütfen yardım etmeme izin verin

Let me help you = Sana yardım edeyim

Allow him to go = Gitmesine izin ver(in)

Let him go = Bırak(ın) gitsin

4 yıl önce

rebeka06

peki bu kural sadece "let" ve "allow" için mi geçerli, yoksa böyle bir sürü kelime var mı? Samimi ve resmi olma durumuna göre "to" alan kelimeler yani.

4 yıl önce

omercito
omercito

Yanlış anlaşılma olmasın. Samimi veya resmi olma durumuna göre "to" almıyor. "let" daha samimi, "allow" ise daha resmi bir anlama sahip. "to" alıp almamaları ise, bu fiillerin kendi özelliği. örneğin "let" "to" alsın ve resmi olsun diyemiyoruz; "let" her hâlükârda "to" olmadan kullanılıyor.

4 yıl önce

filizuckun

aşağıdaki bilgiler çok iyiydi teşekkürler ...

4 yıl önce

Enessezer97

the granny lets them play

yanlış diyor

2 yıl önce

Furtty

the graundmother lets them play dedim kabul etmedi baştaki harf büyük olacak diye mi ? sonda da nokta yok ama gereksiz bi detay diğerlerinde yapmıyordu

10 ay önce

jekdmdndm1

Doğru yapiyorum yanliş diyor

4 ay önce