1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Büyükanne onların oynamasına…

"Büyükanne onların oynamasına izin verir."

Çeviri:The grandmother lets them play.

April 4, 2014

11 Yorum


rebeka06

Ben bu "to" yüzünden çok can kaybediyorum. Şimdi çevirilerden "the grandmother allows them to play" de, to varken, "the grandmother lets them play " de niye yoktur anlamadım. Belki çok basittir ama gramere en son bakalı 14 sene falan oluyor. O nedenle açıklarsanız çok sevinirim, ya da yönlendirme yaparsanız


omercito

Tamamen "let" ve "allow" un kullanımları ile ilgili bir durum :) Aralarındaki temel fark ise resmiyet/samimiyet farkı.

Allow için:

Duruma göre "Allow + nesne + mastar", "Allow + mastar" veya "Allow + verb-ing" kullanılabiliyor.

We don't allow them to smoke here.

We don't allow smoking here. (Nesne yok ise fiil+ing kullanıyoruz)

You are not allowed to smoke here.

It is not allowed smoking here.

Let için:

Genelde "Let + nesne + mastarsız fiil" şeklinde kullanılıyor.

Let him go.

They let me smoke here.


rebeka06

Açıklama için çok teşekkürler ama ben yine hata yapmaya devam edeceğim demek ki:). Hangisi resmi, hangisi samimi bilmem çok zor, ezberlemek lazım sadece demek ki


omercito

Let için bir samimiyet söz konusu. Allow için hem bir resmiyet hem de bir teklif etme/izin isteme söz konusu. Let olduğunda doğrudan olaya giriyorsunuz samimiyet sebebiyle :)

Please allow me to help you = Lütfen yardım etmeme izin verin

Let me help you = Sana yardım edeyim

Allow him to go = Gitmesine izin ver(in)

Let him go = Bırak(ın) gitsin


rebeka06

peki bu kural sadece "let" ve "allow" için mi geçerli, yoksa böyle bir sürü kelime var mı? Samimi ve resmi olma durumuna göre "to" alan kelimeler yani.


omercito

Yanlış anlaşılma olmasın. Samimi veya resmi olma durumuna göre "to" almıyor. "let" daha samimi, "allow" ise daha resmi bir anlama sahip. "to" alıp almamaları ise, bu fiillerin kendi özelliği. örneğin "let" "to" alsın ve resmi olsun diyemiyoruz; "let" her hâlükârda "to" olmadan kullanılıyor.


nmvc7

Grandmother gives them the permission to play. de doğru bence


AmineTrk2

Yeter be bi "s" geliyor gelmiyor son canim bitti


Enessezer97

the granny lets them play

yanlış diyor


yyildirim02

Ayni ifadeyi, the grandmother allows them to play. Olarak da soyleyebilirsiniz

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.