1. Forum
  2. >
  3. Onderwerp: English
  4. >
  5. "She is not a girl."

"She is not a girl."

Vertaling:Zij is geen meisje.

April 4, 2014

7 opmerkingen


Fathurr

Why it is not "zij is geen een meisje"?


AlsEenPoffertje

"geen" is gebruikt wanneer je een onbepaald lidwoord of meervoud woord hebt, en "niet" is gebruikt wanneer een woord voorafgegaan door een bepaald lidwoord of bezittelijk voornaamwoord wordt of er is geen naamwoord. Bijvoorbeeld:

  • She is not a girl. = Zij is geen meisje.
  • They are not girls. = Zij zijn geen meisjes.
  • She is not the girl. = Zij is niet het meisje.
  • She is not his girl. = Zij is niet zijn meisje.
  • She does not see it. = Zij ziet het niet.

anothernobody

Do "wordt of er" and "of er wordt" mean the same thing?

(I have reached Level 25 in Dutch for English, and I thought I could learn even more doing this course)


AlsEenPoffertje

They actually don't mean the same thing, as when I used wordt of er... above, those words aren't part of the same clause. I'll break it down for you below:

  • Clause 1: ...wanneer een woord voorafgegaan door een bepaald lidwoord of bezittelijk voornaamwoord wordt = ...when a word is preceded by a definite article or possessive pronoun
  • Clause 2: ...er is geen naamwoord. = ...there is no noun.

As you can see, wordt is part of the first clause, er is part of the second clause, and of is a conjunction.

of er wordt, on the other hand, is within the same clause.

Does this help?


swift-tutle

A = Een Not a = Niet een/Geen


PepijnCasp

No its: he is not a gril

Verwante discussies

Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.