A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"A házamnak nincs teteje."

Fordítás:My house has no roof.

4 éve

20 hozzászólás


abraxas0

Magyarázza el kérem valaki, hogy mikor kell a birtokos szerkezet kifejezésére a not got forma, és mikor nem. Kösz!

4 éve

nagyleticia

Miért no és nem not?

4 éve

grrita

http://angol.8x.hu/tagado-mondatok ...Ha a tagadott főnév előtt határozatlan névelő áll, nottal tagadunk. Ha no-val tagadunk, utána nem állhat határozatlan névelő.

3 éve

AkosSz.

Ha rá keresel a "no or not" kulcsszóra találsz bőven leírást. Egy példa: http://www.engvid.com/how-to-use-no-not-in-english/

4 éve

nagyleticia

52 napja volt először igazi találkozásom az angollal, szóval ez így még elég nehéz :D Persze utána szoktam nézni a dolgoknak nyelvkönyvekben és hivatalos oldalakon, mert tudom, hogy csak egy programmal nem tudok megtanulni angolul, de ezt nem találtam meg magyarul :( De azért köszönöm szépen! :)

4 éve

Makuka0

My house's not have a roof. - ez nem jó? Miért nem lehet a házat birtokosba rakni?

3 éve

grrita

Birtokos: Az 's ragos birtokos szerkezet (többnyire) akkor használjuk, ha a birtokos élőlény. Pl. This is Mary's pen. - Ez Mari tolla. Az of elöljárós birtokos szerkezet: Elsősorban akkor használjuk, ha a birtokos NEM élőlény. Pl.: King of Denmark. - Dánia királya. (Itt Dánia a birtokos, ami nem élőlény.) .... Szórend: Kijelentésnél: Mary has a pen. Tagadásnál: Mary has not (hasn't) a pen. Have/has: E.sz.3.személynél, vagyis "he/she/it" esetében "has", a többinél "have". No/not: lentebb írtam erről is. Remélem tudtam segíteni.

3 éve

AkosSz.

Azért, mert lényegében a birtok viszonyt a 'have' jelzi már. Lényegében így néz ki a mondatod: Tárgy+birtok viszony+(tagadás)birtok viszony+a bírtok viszony tárgya.

3 éve

Makuka0

a házamnak-nál van a birtokviszony egyszer, a következő birtok (have) pedig a ház tetejével ismét birtokba van nem? mármint, hogy nincs teteje az is negatív birtok.

3 éve

AkosSz.

Igen, a nincs teteje rész ("has no roof") már kifejezi önmagába, hogy a ház és a tető birtok viszonyban van, még ha ez hiányt is fejez ki.

3 éve

Makuka0

ha igen, akkor az eredendő kérdésemre adott válaszodat viszont még mindig nem értem. Mely szerint a: My house's not have a roof - miért is nem jó?

3 éve

AkosSz.

Nem igazán értem mit nem értesz. A mondatodat megpróbálom az angol nyelvi logika szerint átfordítani. Szóval a te fordításod lényegében ez: "...A házam teje, nincs házam teteje.." Ugyanis a "'s" a house végén és az utána lévő has is a mind a ház birtok viszonyát fejezi ki annak ellenére, hogy tagadás jön utána. Ha így se érted akkor másképp nem tudom elmagyarázni. És abba még bele se mentünk, hogy a 's birtok szerkezet nem igazán használatos valami hiányának kifejezésére. Megoldható, de nyakatekertebb, mint a "have" és az, hogy az 's szerkezetet inkább élőlényeknél használjuk.

3 éve

Makuka0

AkosSz. -nek: Nem akarlak igénybe venni, nyilván majd egyszer ráérzek (vagy nem). Ez az én "tudásomnak" itt szűk tér. Mert csak újabb gondok adódnak a válaszaid nyomán. MOst pl. azt írod, a nem birtoklást nem a birtokszóval fejezzük ki (legalábbis lényegét tekintve ezt írod) Hát ami azt illeti én úgy vélem, hogy de Pl. pont ebben a példamondatunkban IS, amiről épp szó van. De köszönöm, ne törődj velem.I have no knowledge

3 éve

AkosSz.

Oda se neki. ;-) Anno, amikor iskolában tanultam az első évben számtalan olyan dolog volt, hogy nehezen akart összeállni. A legtöbb embernél tipikusan ilyen a birtokos szerkezet vagy a fentebb említett not/no. Személy szerint nekem az sokat segített, amikor adott szerkezetről már láttam sok-sok példa mondatot és azokból volt, amit meg is tanultam szó szerint. Akkor úgy egy idő után jobban ráérez az ember és megért olyat is, amit a nyelvtani leírásból nem nagyon. Legalább is az én esetemben ez működött.

3 éve

hudinika

There is no roof on my house. Ez így nem jó?

3 éve

Vica58

There isn't roof my house. Ez nem lenne jó?

4 éve

AkosSz.

Azt írtad : "Nincs tető én házam ". Szóval hiányzik a birtok viszony a ház és a tető között.

4 éve

grrita

There isn't roof my house. - NINCS teteje a házamnak. Itt a nincsen van a hangsúly.

4 éve

Pola51

itt meg az "of" hiányzik a házam-nak

2 éve

Makuka0

My house's not have a roof. - ez nem jó? Miért nem lehet a házat birtokosba rakni?

3 éve