"That mouse is small."

Translation:Ta myš je malá.

November 1, 2017

5 Comments


ptrknvk

Cože? Proč vždycky "ta" je "the" a teď "ta" je "that"? "Tato mýš je malá" je spravně, myslím.

November 1, 2017

JanLyko
Mod

Aby toho nebylo málo, tak "Tato myš je malá" by bylo pro změnu "THIS mouse is small".

"That" a "the" se někdy dají zaměnit. Rozdíly a původ hezky osvětlují komentáře na https://ell.stackexchange.com/questions/143836/the-vs-that

November 1, 2017

ortocymen

Máte pravdu, takto to přeložit lze, jen slovo "myš" má krátké y. Ve skutečnosti není významový rozdíl mezi "ta" a "tato", pouze druhá varianta je delší a klade tak větší důraz na zájmeno. Nechci vás mást, ale v tomto případě by šlo ještě říct "tamta" - that one (over there). Nejednoznačnost souvisí to s odlišnou stavbou angličtiny a češtiny, včetně faktu, že v češtině není určitý člen "the".

November 1, 2017

RudigerMarc

Myš is male, isn't it?! So why is everything female there? To me it would make sense "ten myš je malý"....

October 31, 2018

VladaFu

Myš is not masculine, it is feminine.

October 31, 2018
Learn Czech in just 5 minutes a day. For free.