1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Ben yeşil fincanları severim…

"Ben yeşil fincanları severim."

Çeviri:Ich mag die grünen Tassen.

November 2, 2017

13 Yorum


FiruzSalman

İch mag grüne Tassen. niye doğru değil


alibektas34

Dediğinizde haklısınız aslında. "Ben yeşil fincanları severim." hem belirli, hem de belirsiz artikele sahip fincanları belirtmek için kullanılabilir.

(Ör: "Masanın üstündeki yeşil fincanları severim." (Belirli) & "Kırmızı fincanlardansa yeşil fincanları daha çok severim." (Belirsiz)

Mesela, "Ben yağmurlu havaları severim." derken sadece birkaç tane belirli günden bahsetmiyoruz, genel itibariyle yağmurlu havaları sevdiğimizi belirtiyoruz.

Bence buradaki problem, "sevmek" fiilinin Akkusativ nesne alması ve bizim o Akkusativ hali (ismin -i hâlini) belirli artikelle karıştırıyor olmamız.


Mustafa994769

Akkusativ de cogulda olsa die grünen tassen yerine die grüne tassen olur


humetin

Die Tassen, die alle grün sind, gehören mir.


Dnekaya

Ich mag die grüne tassen neden olmuyor


humetin

Ich mag die grünE Tasse (tekil)

Ich mag die grünEN Tassen (çoğul)


Yusuf12613

Merhaba Duolingonraporunda 2000 kelime öğrendiğimi yazıyor. Duolingo Bu kelimelerin listesine


Yusuf12613

Duolingo 2000 kelime öğrendiğimi söylüyor. Bu kelimeleri liste olarak nasıl elde edenilirim. Böylece kelimeleri terkrar etme imkanım olur


Yusuf12613

Duolingo 2000 kelime öğrendiğimi söylüyor. Bu kelimeleri liste olarak nasıl elde edenilirim. Böylece kelimeleri terkrar etme imkanım olur. alaattinapak.1970@gmail.com adresine cevanımızı yazarsanız sevinirim


alibektas34

Duolingo'nun masaüstü internet sayfasında kelimeler diye bir alt başlık var. Orada bulabilirsiniz. https://www.duolingo.com/words


Ergeva

Başta die varsa her zaman die grünen Tassen oluyor. Ama burada grüne Tassen diyebilmeliyiz.


Hoffen.

Doğru cevap ich mag die grüne Tassen. Olmalı değil mi. Çünkü çoğul Akkusativ de die kalmıyor mu.

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.