"Musel bojovat proti sobě."

Translation:He had to fight against himself.

November 3, 2017

9 Comments


dsarkarati

The correct translation shown of "He'd to fight against himself" would never be said. A contraction cannot be used here.

November 3, 2017

DaliborNovy

Velmi se omlouvám za pravděpodobný nesmysl, ale prosím, jak je to vlastně s modálními slovesy, která nemají minulý tvar? Dá se např. za "must" použít minulý čas? Něco jako "He must fought against himself." A co to vlastně znamená? Jestli to tedy něco znamená. Děkuji.

July 22, 2019

VladaFu

he must znamená musí

Musí bojovat proti sobě.

July 23, 2019

DaliborNovy

Díky moc, ale mě právě zajímalo, co to udělá, když se následně použije minulý čas hlavního slovesa. A jestli to vůbec lze. Na tyto formulace jsem narazil na internetu. Může se jednat samozřejmě o pravopisné chyby. Netuším. A nebo, jak píšete, význam i takové věty je přítomný?

July 23, 2019

VladaFu

He must fought je pro mne gramatická chyba. Nějak jsem přehlédl, že tam není fight.

July 23, 2019

DaliborNovy

OK, díky.

July 23, 2019

DaliborNovy

Narazil jsem na jinou větu: "It must have been love!" Jde o speciální frázi, a nebo, nevíte náhodou, jestli je to možné aplikovat i jinde? Tedy něco jako: "He must have fought against himself." / "He must have been fighting against himself." ? A jestli ano, určitě se nedá za modálními slovesy (která nemají minulý čas) použít prostý minulý čas? Platí to obecně? Díky moc.

August 2, 2019

DaliborNovy

Skvělé, to jsem přesně potřeboval vědět a hledal a nemohl najít. Díky MOC. Jen poznámka, kdyby to náhodou trápilo ještě někoho: Prostý minulý čas za takovým modálním slovesem tedy opravdu ne. HAVE + minulé příčestí ano, ale pozor na posunutý význam. I když v češtině zní věta stejně, v angličtině se to rozlišuje právě tím, jaký druh modálního slovesa se použije.

August 2, 2019
Learn Czech in just 5 minutes a day. For free.