"The women drink water."

Vertaling:De vrouwen drinken water.

4 jaar gelden

5 opmerkingen


MaureenXD

Hij zecht dat hij fout is (hij zecht dat het m.v is) maar dat is niet zo

4 jaar gelden

Lavinae
Lavinae
Mod

Deze zin staat wel in het meervoud. :)
Dat kun je zien aan:

1) Het schrijfwijze van 'women'.
'Women' is altijd meervoud en 'woman' enkelvoud. Dus:

  • vrouw = woman
  • vrouwen = women

2) De verbuiging van het werkwoord 'to drink'/'drinken'.
Zie hier de verbuiging:

  • Ik drink - I drink
  • Jij/Je/U drinkt - You drink
  • Hij/Zij/Het drinkt - He/She/It drinks
  • Wij/We drinken - We drink
  • Jullie drinken - You drink -Zij/Ze drinken - They drink

3) De uitspraak van 'women'.
Als je hier op het geluidsicoontje naast 'woman' klikt, dan hoor je hoe je 'woman' uitspreekt. Als je daarna hier op dezelfde manier naar de uitspraak luistert, dan zie je dat de twee woorden toch anders uitgesproken worden. Om het heel simpel te benaderen: 'woman' klinkt meer als 'wommon' en 'women' klinkt als 'wimmin'. ;)

4 jaar gelden

elisha436391

HET IS DRINKT NIET DRINKRN WAAR SLAAT DAT OP TOCH

1 jaar gelden

El2theK
El2theK
Mod

Women = Vrouwen

Vrouwen drinken

1 jaar gelden

Verwante discussies

Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.