1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "The child drinks water."

"The child drinks water."

Çeviri:Çocuk su içer.

April 6, 2014

49 Yorum


tarikcelikel

Ingilizcede bu bir kural olduğu için. He she it olunca 's' takısı alıyor ya kelime 'child' ya he yada she olur. Drink te bu yuzden s takisi alir drinks olur.


_LessonTime_

S takisi slmamis ama


geridekalan

Niye s takısı almamış


YusifImanl

Düz deyirsiniz lakin ingilizge tercümesini deyiyorum düz çıkmıyor


Mustafacaydan

çocuklar su içerler dedim kabul etmedi :)


_.-.QUEEN.-._

✓CHİLD: ÇOCUK/CHİLDREN: ÇOCUKLAR


geridekalan

Evet katılıyorum


TahsinAkta2

Olur boyle sorunlar abi


geridekalan

Aynen uygulama I Y I Hemde Ç O K


RukiyeFida

Neden drink değil drinks


incikin_

"The child" (= çocuk) 3. tekil şahıs. Yani "he" veya "she" gibi düşünebiliriz.

Geniş zamanda özne 3. tekil şahıs olduğunda olumlu cümlenin fiiline -s takısı geliyor.


YunusDemir6

Kelimede the geldigi icin drinks olmus the children ise belirli cocuk anlami katiyor


nur38891

Geniş Zaman olduğu için Vs


MuratAltno1

çocuklar su içer dedim aynen ama the burda es takisi değil mi çoğul olarak


incikin_

"The" tekil/çoğul olma durumuyla ilgili değil. Tekil isimlerle de çoğul isimlerle de kullanabilirsiniz.

the girl: kız
the girlS: kızlar

the child: çocuk
the children: çocukLAR

"Child" düzensiz çoğul: -s almıyor, "children" oluyor.

"THE" ise herhangi bir çocuktan değil, belli bir çocuktan bahsettiğimizi gösteriyor.

Yani konuştuğumuz kişi hangi çocuğu kastettiğimizi biliyorsa "the child" diyoruz. Belki az önce bahsi geçen çocuk ya da gözümüzün önündeki çocuktan bahsediyoruz.

Bu şekilde cümlenin öznesini belirtiyorsa Türkçeye yansımıyor; ama İngilizcede anlamı etkiliyor.

"The child drinks water. "
Çocuk su içer. (Belli bir çocuk)

"A child drinks water."
Bir çocuk su içer. (Herhangi bir çocuk olabilir)

"Child drinks water." YANLIŞ
Çünkü İngilizcede tekil-sayılabilen-somut bir isim başında "a/an/the/this/my/your" vb. bir belirteç olmadan kullanılamaz.


HseyinBurh3

İnci hn imrendim yorumunuza beya.biz nerdeee siz nerde. Tşkr Yardımınıza.


Emrah109896

Tebrikler. Teşekkürler.


azraczennie_08

Çocuk süt içer yazdım kabul etti :D


Onurdsadsa

Neden drink değil de drinks?


ali124363

Geniş zaman takısı dır he she it de kullanilir


MetinHastr

The dedigi icin o cocuk olmasi gerekmiyomu


AycaYlmaz

"The" kelimeyi belirtmek içindir sözcük anlamı yoktur


HseyinBurh3

The child drinks water. Çocuk su içer. Burda boys (çocuk) yazmıyor. Ama soruda cevapta çocuk su içer diyo. Nasıl oluyo. Yardımcı olurmysunuz.


cem828282

aynen mikrofono söyledim kabul etmedi


smeyye993889

çok iyi bir uygulama hoca verdi bu sitenin adını


ZeynepJans4

Yazdım çocuk suyu içer diye doğrubşu diyor:Çocuk su içer. Ne farkı var


arslan06

Drinks demiş ama içerler Olmasi gerekmez mi


ela413310

İnci hanım sizin ingilizce çok iyi darısı başıma


TaylanDurm1

Ya Allah aşkına başına The gelince the child the man the women neye göre çoğul ve tekil oluyo . Kimi yerde the man adamlar kimi yerde sadece adam oluyor.


SahraNur212782

Uygulama aşırı güzel


belinaydur4

Evet haklısınız


EdaNur907551

Ihsak4Vj8snebyusjrcjj1ssjevuueskrgu8smreijf7i


safa71180

Childs çocuklar anlamındamı yoksa he veya she anlamındamı


sabuhaaaa

The child drinks water.


Bengisu33522

Neden the water olmadı ?


shadowninj109428

Çaya scaring father


YusifImanl

Niyəki belədi eey

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.