1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "The child drinks water."

"The child drinks water."

Çeviri:Çocuk su içer.

April 6, 2014

38 Yorum

Konu önem sırasına göre

tarikcelikel

Ingilizcede bu bir kural olduğu için. He she it olunca 's' takısı alıyor ya kelime 'child' ya he yada she olur. Drink te bu yuzden s takisi alir drinks olur.

June 5, 2014

..Zeliha..

S takisi slmamis ama

March 16, 2019

EdaNur907551

Vv5zAKkKAvsvvzv8v8v h, h4y1k3gün daha fazla EEn k3k ,a jkj

July 16, 2019

Mustafacaydan

çocuklar su içerler dedim kabul etmedi :)

April 21, 2017

eren560451

Aynen

November 28, 2018

..Zeliha..

Cocuk olcak

March 16, 2019

Fanatlar12

Uyqlama cok iyi

October 24, 2017

YunusDemir6

Kelimede the geldigi icin drinks olmus the children ise belirli cocuk anlami katiyor

September 16, 2014

nur38891

Geniş Zaman olduğu için Vs

October 21, 2016

RukiyeFida

Neden drink değil drinks

August 14, 2017

incikin_

"The child" (= çocuk) 3. tekil şahıs. Yani "he" veya "she" gibi düşünebiliriz.

Geniş zamanda özne 3. tekil şahıs olduğunda olumlu cümlenin fiiline -s takısı geliyor.

October 22, 2017

Serdarelik18

Olumsuzsa?

December 4, 2017

Halil554785

Teşekkürker

June 6, 2018

MuratAltno1

çocuklar su içer dedim aynen ama the burda es takisi değil mi çoğul olarak

October 22, 2017

incikin_

"The" tekil/çoğul olma durumuyla ilgili değil. Tekil isimlerle de çoğul isimlerle de kullanabilirsiniz.

the girl: kız
the girlS: kızlar

the child: çocuk
the children: çocukLAR

"Child" düzensiz çoğul: -s almıyor, "children" oluyor.

"THE" ise herhangi bir çocuktan değil, belli bir çocuktan bahsettiğimizi gösteriyor.

Yani konuştuğumuz kişi hangi çocuğu kastettiğimizi biliyorsa "the child" diyoruz. Belki az önce bahsi geçen çocuk ya da gözümüzün önündeki çocuktan bahsediyoruz.

Bu şekilde cümlenin öznesini belirtiyorsa Türkçeye yansımıyor; ama İngilizcede anlamı etkiliyor.

"The child drinks water. "
Çocuk su içer. (Belli bir çocuk)

"A child drinks water."
Bir çocuk su içer. (Herhangi bir çocuk olabilir)

"Child drinks water." YANLIŞ
Çünkü İngilizcede tekil-sayılabilen-somut bir isim başında "a/an/the/this/my/your" vb. bir belirteç olmadan kullanılamaz.

October 22, 2017

HseyinBurh3

İnci hn imrendim yorumunuza beya.biz nerdeee siz nerde. Tşkr Yardımınıza.

November 7, 2017

Emrah109896

Tebrikler. Teşekkürler.

December 3, 2017

alimetin15

thank you.you are very sweet.

February 28, 2018

TugayGler4

Teşekkürler çok net olmuş

July 16, 2018

Tarkan692107

Çok açıklayıcı olmuş İnci Hanım teşekkür ederiz bizlari aydınlattığınız için..

October 31, 2018

cem828282

teşekkürler

January 24, 2018

cem828282

aynen mikrofono söyledim kabul etmedi

January 24, 2018

smeyye993889

çok iyi bir uygulama hoca verdi bu sitenin adını

February 16, 2018

A.KADR3

Ha ha

February 24, 2018

ZeynepJans4

Yazdım çocuk suyu içer diye doğrubşu diyor:Çocuk su içer. Ne farkı var

May 2, 2018

Onurdsadsa

Neden drink değil de drinks?

May 14, 2014

ali124363

Geniş zaman takısı dır he she it de kullanilir

July 29, 2017

MetinHastr

The dedigi icin o cocuk olmasi gerekmiyomu

July 17, 2014

AycaYlmaz

"The" kelimeyi belirtmek içindir sözcük anlamı yoktur

September 3, 2014

Ece513310

Ayn

August 29, 2017

HseyinBurh3

The child drinks water. Çocuk su içer. Burda boys (çocuk) yazmıyor. Ama soruda cevapta çocuk su içer diyo. Nasıl oluyo. Yardımcı olurmysunuz.

November 7, 2017

arslan06

Drinks demiş ama içerler Olmasi gerekmez mi

May 10, 2018

ela413310

İnci hanım sizin ingilizce çok iyi darısı başıma

September 29, 2018

Kerim287463

Water dedim zaten

February 18, 2019

TaylanDurm1

Ya Allah aşkına başına The gelince the child the man the women neye göre çoğul ve tekil oluyo . Kimi yerde the man adamlar kimi yerde sadece adam oluyor.

March 5, 2019

SahraNur212782

Uygulama aşırı güzel

March 23, 2019

belinaydur4

Evet haklısınız

July 9, 2019

EdaNur907551

Ihsak4Vj8snebyusjrcjj1ssjevuueskrgu8smreijf7i

July 16, 2019
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.