"The child drinks water."

Çeviri:Çocuk su içer.

4 yıl önce

28 Yorum


tarikcelikel

Ingilizcede bu bir kural olduğu için. He she it olunca 's' takısı alıyor ya kelime 'child' ya he yada she olur. Drink te bu yuzden s takisi alir drinks olur.

4 yıl önce

Fanatlar12

Uyqlama cok iyi

11 ay önce

YunusDemir6

Kelimede the geldigi icin drinks olmus the children ise belirli cocuk anlami katiyor

4 yıl önce

nur38891

Geniş Zaman olduğu için Vs

1 yıl önce

Mustafaayd587508

çocuklar su içerler dedim kabul etmedi :)

1 yıl önce

RukiyeFida

Neden drink değil drinks

1 yıl önce

incikin_
incikin_

"The child" (= çocuk) 3. tekil şahıs. Yani "he" veya "she" gibi düşünebiliriz.

Geniş zamanda özne 3. tekil şahıs olduğunda olumlu cümlenin fiiline -s takısı geliyor.

11 ay önce

Serdarelik18

Olumsuzsa?

10 ay önce

Halil554785

Teşekkürker

4 ay önce

MuratAltno1

çocuklar su içer dedim aynen ama the burda es takisi değil mi çoğul olarak

11 ay önce

incikin_
incikin_

"The" tekil/çoğul olma durumuyla ilgili değil. Tekil isimlerle de çoğul isimlerle de kullanabilirsiniz.

the girl: kız
the girlS: kızlar

the child: çocuk
the children: çocukLAR

"Child" düzensiz çoğul: -s almıyor, "children" oluyor.

"THE" ise herhangi bir çocuktan değil, belli bir çocuktan bahsettiğimizi gösteriyor.

Yani konuştuğumuz kişi hangi çocuğu kastettiğimizi biliyorsa "the child" diyoruz. Belki az önce bahsi geçen çocuk ya da gözümüzün önündeki çocuktan bahsediyoruz.

Bu şekilde cümlenin öznesini belirtiyorsa Türkçeye yansımıyor; ama İngilizcede anlamı etkiliyor.

"The child drinks water. "
Çocuk su içer. (Belli bir çocuk)

"A child drinks water."
Bir çocuk su içer. (Herhangi bir çocuk olabilir)

"Child drinks water." YANLIŞ
Çünkü İngilizcede tekil-sayılabilen-somut bir isim başında "a/an/the/this/my/your" vb. bir belirteç olmadan kullanılamaz.

11 ay önce

HseyinBurh3

İnci hn imrendim yorumunuza beya.biz nerdeee siz nerde. Tşkr Yardımınıza.

11 ay önce

Emrah109896

Tebrikler. Teşekkürler.

10 ay önce

alimetin15

thank you.you are very sweet.

7 ay önce

TugayGler4

Teşekkürler çok net olmuş

3 ay önce

HseyinBurh3

The child drinks water. Çocuk su içer. Burda boys (çocuk) yazmıyor. Ama soruda cevapta çocuk su içer diyo. Nasıl oluyo. Yardımcı olurmysunuz.

11 ay önce

cem828282

teşekkürler

8 ay önce

cem828282

aynen mikrofono söyledim kabul etmedi

8 ay önce

smeyye993889

çok iyi bir uygulama hoca verdi bu sitenin adını

7 ay önce

A.KADR3

Ha ha

7 ay önce

ZeynepJans4

Yazdım çocuk suyu içer diye doğrubşu diyor:Çocuk su içer. Ne farkı var

5 ay önce

Onurdsadsa

Neden drink değil de drinks?

4 yıl önce

ali124363

Geniş zaman takısı dır he she it de kullanilir

1 yıl önce

MetinHastr

The dedigi icin o cocuk olmasi gerekmiyomu

4 yıl önce

AycaYlmaz

"The" kelimeyi belirtmek içindir sözcük anlamı yoktur

4 yıl önce

Ece513310

Ayn

1 yıl önce

arslan06

Drinks demiş ama içerler Olmasi gerekmez mi

5 ay önce

ela413310

İnci hanım sizin ingilizce çok iyi darısı başıma

2 hafta önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.