"Waar heb jij die radio gezien?"

Vertaling:Where did you see that radio?

April 6, 2014

3 opmerkingen


Juliadenu

'Where did you saw that radio' is niet goed, weet iemand waarom?

April 6, 2014

Lavinae

Je gebruikt 'do' als een hulpwerkwoord om, in dit geval, een vraagzin in de verleden tijd aan te duiden. Als je hier allebei 'did' en 'saw' gebruikt, dan gebruik je twee keer een verleden vorm (saw = de verleden tijdsvorm van 'to see' en 'did' is ook de verleden tijdsvorm van 'to do'), terwijl de juiste zin alleen maar 'did' in de verleden tijd nodig heeft.

Kortom, de juiste vertaling van deze zin heeft alleen het hulpwerkwoord in de verleden tijd staan:

  • " Where did you see that radio?"
April 7, 2014

Jack544981

Dank je wel voor jouw uitleg, Esmeralda.

May 11, 2017
Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.