1. Forum
  2. >
  3. Temat: English
  4. >
  5. "They had led the village."

"They had led the village."

Tłumaczenie:Poprowadzili wioskę.

April 6, 2014

16 komentarzy


kucnij

chyba do szału


Kasia878373

"Led" - forma czasownika "lead" (nie "let", "leave"...) - prowadzić (dokądś), przewodzić, kierować, wieść, wprowadzać, wodzić, przodować w czymś...


persutm

a ja myślę że oni byli przywódcami wioski.


Anna676141

Przewodzili wiosce.


Yola448704

PAST PERFECT (one past activity BEFORE the other) -> polski czas przeszły

They had led the village BEFORE they lost the election -
Dowodzili/ Kierowali/ Zarządzali wioską ZANIM przegrali w wyborach/
Prowadzili wioskę/ Przewodzili wiosce/ Rządzili wioską PRZED wyborami


MSK0101

Normalne zdanie. Chodzi w nim o to, że przywódcy poprowadzili wioskę. W sensie, że mieszkańców tej wioski. Poprowadzili, np. do zwycięstwa.


daff97

czemu nie "oni prowadzili wioskę", tylko musi być koniecznie "poprowadzili"?


Janina288313

Poprowadzili do boju Mowi sie ,,mnie wykoczylo,,albo ,,wyskoczylo mi,, Nigdy odwrotnie


ZajacMarek750426

chyba już Was pogięło Było napisz co słyszysz, a w odpowiedzi żądają polskiego tłumaczenia


NaReKXgb

Zdanie ma sens jest bowiem wstępem do zbudowania np: You had let the team to the win. Dziękuję.


buskes76

"led" nie "let" bo;
1) "You had led the team to (the) win" - "Poprowadziłeś drużynę do zwycięstwa"
2a) "You had let the team win" (bez "the" przed "win" - czasownik a po "let" nie dajemy "to" przed bezokolicznikiem) - "Pozwoliłeś drużynie wygrać"
2b) "You had let the team for the win" ("the" przed "win" rzeczownik) - "Pozwoliłeś drużynie na zwycięstwo"
...wg mnie ale mile widziana opinia native speaker'a


lucybalou1

A dlaczego nie ,,oni wyprowadzili sie z tej wioski?"


persutm

bo led to nie left

Powiązane dyskusje

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.