"Dívám se na ten kámen."

Překlad:I look at the stone.

před 1 rokem

4 komentáře


galdra1

Může být I look at the rock?

před 1 rokem

kacenka9
Mod

ano. to je take prijimano

před 1 rokem

igamenir

Není tu přítomný prostý chybně? Bych čekal, že bude uznáván jen průběhový...

před 9 měsíci

nueby
Mod

Tohle přinejmenším zvláštní použití přítomného času prostého pro dynamická slovesa je teoreticky možné při dramatizaci vyprávění. Je to doslova vtip. A horse walks into a bar.

Všechno tady začalo stromem angličtiny pro Španěly. Z mladické nerozvážnosti nebo špatného úsudku se jeho autoři rozhodli učit přítomný čas průběhový až ke konci kurzu. Ale protože zároveň odložili i příslovce, spoustu anglických vět na začátku toho kurzu vytvořili s prostým přitomným časem použitým přinejmenším podezřele, v mnohých případech až nesmyslně.

Co to má co dělat s tímto kurzem? Kurz angličtiny pro české mluvčí začal s anglickou stranou už předem nastavenou právě podle onoho dávného kurzu pro Španěly. Český tým neměl možnost s tím udělat nic jiného, než najít co nejrozumnější české překlady. Ale všechna cvičení ve směru do angličtiny musejí mít jako hlavní překlad výchozí (třebaže problematickou) anglickou větu.

To dávné nepříliš moudré rozhodnutí vytvořilo v uživatelích Duolinga očekávání, že jim bude uznána kdejaká konina s prostým přítomným časem i v kurzech, které tím prvotním hříchem ze stromu En pro Es netrpí. A protože je to tady často o sbírání XP a korunek a kdečeho ze strany uživatelů a o co nejvyšším počtu uživatelů ze strany Dua, to dávné rozhodnutí nám nadále visí na krku.

Děláme teď na nové verzi angličtiny pro české mluvčí, a brzy začneme i na nové verzi reverzu. Bohužel nebude jednoduché následky prvotního hříchu odstranit. Přestože Duolingo očividně příliš vědecky s tím prvním stromem nepostupovalo, všechny nové verze kurzů teď podléhají přísným srovnávacím testům, ve kterých se měří jen ochota uživatelů pokračovat v kurzu. Dovedete si asi představit, jak by uživatelé zareagovali, kdybychom jim přestali ty koniny uznávat. Oni z demotivace odejdou nebo omezí aktivitu, nám pak novou verzi vedení zamítne, a jede se dál.

Máte chuť nám v tom všem pomoci?

před 9 měsíci
Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.