1. Foro
  2. >
  3. Tema: Catalan
  4. >
  5. "Nosaltres vam ser amables."

"Nosaltres vam ser amables."

Traducción:Nosotros fuimos amables.

November 12, 2017

2 comentarios


JorgeAndresFP

Vaig aprendre a dir "nosaltres vàrem i vosaltres vàreu" a un altre curs fa molts de temps; la meva llectora em digué que aquest verb no seria el mateix verb anar, sinó un altre verb que té gairebé la mateixa conjugació. On dieu las formes que m'ensenyà?


Oceanotti

Sí. El DIEC2 té l'entrada va per aquest verb auxiliar.

va

1 [LC] [vaig, vas o vares, va, vam o vàrem, vau o vàreu, van o varen] Auxiliar del passat perifràstic i del passat anterior perifràstic d’indicatiu. Vaig caure. Vaig haver caigut.

2 [LC] [vagi, vagis, vagi, vàgim, vàgiu, vagin] Auxiliar del passat perifràstic i del passat anterior perifràstic de subjuntiu. Vagi caure. Vagi haver caigut.

La recomanació és fer servir les formes més simples: vaig, vas, va, vam, vau, van

Aprende catalán en solo 5 minutos diarios. Completamente gratis.