1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Onlar parkta öğle yemeği yer…

"Onlar parkta öğle yemeği yerler."

Çeviri:They have lunch at the park.

April 7, 2014

16 Yorum


ygoksela

Burada "have" ne alaka? have yerine eat olması gerekmiyor mu?


omercito

"to have breakfast" - kahvaltı yapmak "to have lunch" - öğle yemeği yemek "to have dinner" - akşam yemeği yemek

"eat lunch" kullanımı da gramer açısından doğrudur. fakat farklı bir anlama geliyor.

örneğin sofraya oturmuş ve yemeğinizi yemiyor olabilirsiniz. burada sofraya oturmuş olmanız "to have lunch" yemeğinizi yemiyor oluşunuz "to eat lunch" kullanımları ile ifade edilebilir.

veya öğle yemeği yemek için hazırsınızdır, yemek tabağınızdadır veya elinizdedir, ama yemeye başlamamışsınızdır. burada "let's have lunch" diyemezsiniz, çünkü zaten hâlihazırda öğle yemeğindesinizdir; fakat "let's eat lunch" diyebilirsiniz.


MorukYasin

yani yemeğe oturmak = to have launch yemek yemek = eat launch

gibi fark yaratıyor.ilginç...

aradaki fark bismillah demeden yemeğe başlanmaz gibi bir şey :D


emlkd

sofraya oturmuş olmanız "to have lunch" bunu anladım ok ama yemeğinizi yemiyor oluşunuz "to eat lunch" bu nedemek? anlayan arkadaslarım baska cumlelerle rica etsem anlatabılırmısınız


Lutfullah.1903

Yiyor olusunuz diyecekti sanirim


MehmetEmra7

Güzel açıklama için teşekkürler.


oksuz91

to eksik yazılmış


BilgePamuk

they eat lunch at the park olabilir mi /


Motasiim

Hayır ileriki zamanda öğreneceksiniz neden cümlelerin bazı yerlerde böyle kullanıldıklarını lütfen oturduğunuz yerden sorgulamayın ya


engin550044

"My daughters run IN the park" derken burada "They have lunch AT the park" dedik. O nasıl oluyor?


SezerSurca

in burada parkın büyük bir kesimini kapsıyor. AT de ise parkın içinde fakat küçük bir kısmında eylemin gerçekleştiğini belirtiyor


TCAysenAkay

Güzel bir soruymuş hadi answer please


YakupOnal

Have lunch = öğle yemeği yemek


AliRzaTank

Bu İngilizce'ye en kolay dil diyenin


fatma317953

En zor dillerden biri


zlemzdemir546670

"They eat lunch in the park" doğru oldu

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.